שיתוף
תגובות
כלכלה » תיירות » איש העסקים החרדי שמבקש לרכוש את 'אל על'
מאיר גורביץ'
מיהו איש העסקים מאיר גורביץ' ומהם סיכוייו מול איש העסקים אלי רוזנברג, שדוחה את השמועות כי הוא מבקש לרכוש את החברה עבור אביו המתגורר בארה"ב • כל הפרטים
מאיר גורביץ' | צילום: זק"א

מצבה הפיננסי הקשה של חברת 'אל על' מביאה משקיעים רבים להתעניין בהזדמנות הבלתי חוזרת ברכישת החברה או חלקים ממנה ולהצילה מפשיטת רגל.

לאחר ששורה של אנשי עסקים כבר גילו התעניינות ברכישת החברה, השבוע היה זה תורו של איש העסקים החרדי מאיר גורביץ' להגיש למזכירות אל על בקשה להיתר החזקה ב25% – 40% ממניות החברה. לפי הדיווח ב'דה מרקר', בקשתו של גורביץ' הועברה על ידי מזכירות אל על לרשות החברות הממשלתיות שמנוהלת על ידי יעקב קוינט.

איש העסקים החרדי מאיר גורביץ' (65) הוא חתנו של גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד, כיהן בעבר כנשיא ארגון זק"א וכבעליה של חברת ארזים (42.7 +0%) שמניותיה נמחקו מהמסחר לפני כמה שנים משום שלא עמדה בהון עצמי מינימלי. אולם שתי סדרות איגרות חוב שלה, שיתרתן 195 מיליון שקל, עדיין נסחרות. גורביץ' מעריך כי העובדה שהחברה חתומה על הסכמי עבודה עם ארבעת ועדי העובדים שלה, מעניקה משקל רב לשרידותה של החברה את המשבר הנוכחי ומשכך מדובר בהשקעה מעוררת ענין. זאת כמובן, בכפוף לחזרת לוח הטיסות בקרוב.

גורביץ' התגורר בעבר באנגליה וכיום מחזיק בדירה בשכונת סביון. בעבר דווח ב'בחזית' כי הווילה בסביון נמצאת במחלוקת משפטית עם איש תקשורת חרדי מוכר, שהגיש נגדו תביעה העוסקת בוויכוח בעניין דמי התיווך.

גורם המקורב לגורביץ' הגיב אז לדיווח ב'בחזית' ואמר, כי "הגשת התביעה נגד גורביץ' היא ניסיון לסחוט אותו ולנצל את היותו של התובע איש תקשורת עם קשרים רבים".

איש העסקים מאיר גורביץ' איננו החרדי הראשון שמתעניין ברכישת 'אל על'. כפי שכבר דווח בהרחבה ב'בחזית', איש העסקים החרדי אלי רוזנברג הגיש אף הוא בקשה לרכישת החברה כאשר בשבוע שעבר דחה רוזנברג באמצעות עורכי דינו את הטענות כי הוא מבקש לרכוש את החברה עבור אביו המתגורר בארה"ב ודרש להתקדם להשלמת העסקה.

רוזנברג נשען על האישור שקיבל מרשות החברות הממשלתית, כי ימליצו עליו בעת רכישת 40% ממניות החברה – כך שיהפוך לבעל השליטה.

"ההיתר האמור חותם את הגולל על כל טענה אחרת, ועל הניסיונות להטיל ספק בעובדה שמרשנו הינו המשקיע, ניסיונות שנסמכו אך ורק על דברי רכילות והשערות בלתי מבוססות", לשון המכתב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים