שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » סטיבה יהיה האסטרונאוט הישראלי השני בחלל
לאחר 18 שנה
בסוף 2021 צפוי איתן סטיבה, טייס ישראלי בן 61, לצאת למשימה בת 200 שעות בחלל ויהיה לאסטרונאוט הישראלי השני, אחרי אילן רמון שישוגר ל'משימה מדעית' מעבר לרקיע
איתן סטיבה | צילום: לע"מ

היום נודע כי איתן סטיבה, טייס קרב ישראלי בעבר ואיש עסקים בהווה יהיה הישראלי השני שיטוס לחלל אחרי האסטרונאוט הישראלי אילן רמון. כך הכריזו היום (שני) נשיא המדינה רובי ריבלין וקרן רמון בשיתוף סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה.

סטיבה, שיממן בעצמו את עלויות הנסיעה, ימריא בסוף 2021 מפלורידה למשימה מדעית, וישהה בתחנה 200 שעות במהלכן יבצע שורה של ניסויים טכנולוגיים בפיתוחים ישראליים ויקיים פעילויות להנגשת עולם החלל לילדי ישראל.

יצוין, כי כבר בחודשים הקרובים יחל סטיבה את תהליך ההכשרה לקראת המסע, כאשר בשלושת החודשים שלפני הנסיעה יעבור סדרת אימונים בארצות הברית, גרמניה ורוסיה.

בישראל התקבלה ההודעה בהתרגשות רבה, שכן מדובר בפעם הראשונה לאחר 18 שנה, מאז מותו של האסטרונאוט אילן רמון, ישראל שולחת נציג לחלל.

איתן סטיבה אמר באירוע ההכרזה: "בעוד שנה תהיה לי ההזדמנות להשתתף במסע לתחנת החלל הבינלאומית – מסע מרתק אל המדע, החינוך וחקר רוח האדם. תחנת החלל הבינלאומית היא אחד ממוקדי שיתוף הפעולה הגדולים בעולם, בה אסטרונאוטים ממדינות רבות חיים, עובדים ולומדים יחד – אחווה שכל כך נחוצה לנו, במיוחד בימים מאתגרים אלה של התמודדות עם משבר הקורונה".

סטיבה הוסיף, כי "לאחר האבדן הכואב של אילן ואסף הקמנו יחד עם רונה את 'קרן רמון' וראינו כיצד חקר החלל מגרה את כל החושים, מעורר את הסקרנות ואפילו מאתגר את הדמיון הפרוע ביותר. תקוותי שמסענו המשותף לחלל יפתח ערוצים חדשים לשיתוף פעולה, לשלום ולאמונה ביכולתנו לשמור על הכוכב היפה שלנו, לטובת הדורות הבאים".

נשיא המדינה ריבלין שיבח את סטיבה ואמר, כי "לא בכל יום אנחנו מכריזים על אסטרונאוט ישראלי שיוצא לחלל. בקרוב, תמריא מכדור הארץ מעבורת חלל ובאחד ההגאים שלה יאחוז, שוב, 'אחד משלנו'. טייס ישראלי שעל כתפו רקום דגל כחול-לבן, שיוכיח פעם נוספת, כמו שאנחנו מוכיחים כאן כבר 72 שנה, שאפילו השמיים אינם גבול".

"איתן יקירי, שם למעלה, מעבר לרקיע השביעי, אתה תבצע שורה של ניסויים בטכנולוגיות ישראליות שחלקן פותחו על ידי נערים ונערות ישראלים. אתה תהיה שליחם של אותם מוחות מבריקים, דורות ההווה והעתיד של המחקר הישראלי המשובח, ותסייע להם להבין איך העולם עובד כשמסתכלים עליו מבחוץ. אתה תהיה נציג של ישראל במאמץ האנושי להבין את המנגנון המופלא שמאפשר את החיים על פני הכדור הזה, ולפצח את רזי היקום".

"את המסע הזה לחלל, בשם המדע, בשם המחקר, בשם החתירה האנושית הבלתי נלאית – לידע, לתגליות, להבנה, אנחנו משיקים בשעה שהאנושות נמצאת באחד האתגרים הגדולים שלה. משבר שלא ידענו כמותו בדורנו. בצל הנגיף, התחוור לנו כמה מושגים גדולים, כמו מדע, רפואה ומחקר, יכולים לטלטל את חיינו מהיסוד. התחוור לנו עד כמה אנחנו לא יודעים – לא רק בַּפלנטות הרחוקות, ובגלקסיות רחבות הידיים, אלא אפילו פה בתוך הכדור הצנוע שלנו. מול הווירוס המיקרוסקופי, הקטנטן, בַּמאמץ למציאת חיסון, אנחנו נדרשים לשלב ידיים, מדענים ממדינות ומעמים שונים. זה כוחו של המדע. הוא מזכיר לנו שאנחנו חלק ממשהו גדול הרבה יותר, ומדבר אל הרוח האנושית שקיימת בכולנו", כך הנשיא ריבלין.

שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, הביע אף הוא סיפוק מהתכנית וציין, כי "משרד המדע והטכנולוגיה גאה להיות שותף למסעו של האסטרונאוט הישראלי השני, איתן סטיבה, במשימה לאומית שתחבר סביבה את מיטב המוחות של עשרות אלפי ילדים ומבוגרים, גברים ונשים, מדענים ותעשיינים כאחד. מדינת ישראל כבר נחשבת למעצמה עולמית בתחום החלל. המסע של האסטרונאוט הישראלי השני יתרום לצמיחת תעשיית 'החלל החדש', שתיצור בישראל עשרות אלפי מקומות עבודה ותייצר בארץ ענף חדש ומשמעותי בכלכלת החדשנות והיזמות".

מסוכנות החלל הישראלית נמסר: "גאים ונרגשים להכריז על איתן סטיבה – הישראלי השני בדרך לחלל! איתן סטיבה, טייס קרב בעברו, ייקח חלק במשימה לאומית, היסטורית ומדעית שעתידה להתקיים בסוף שנת 2021. כך הכריזו היום נשיא המדינה רובי ריבלין וקרן רמון בשיתוף סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה באירוע חגיגי שנערך היום בבית הנשיא".

"במהלך שהותו בתחנת החלל הבינלאומית, סטיבה יבצע שורת ניסויים חסרי תקדים בהיקפם בטכנולוגיות ובפיתוחים מדעיים ישראליים של חוקרים וסטארט-אפים שייקח עמו לחלל, וכן צפוי לקיים פעילויות להנגשת עולם החלל לילדי ישראל".

מ'קרן רמון' נמסר, כי "הקרן בשיתוף מדינת ישראל שולחת את הישראלי השני לחלל. בעוד כשנה זה יקרה. הטייס איתן סטיבה יקדיש את מסעו לחלל לביצוע ניסויים של חוקרים וסטארט-אפים ישראלים ולפעילות עם ילדים ונוער".

עוד אמרו, כי "מדובר בצעד ענק במימוש חזונה של רונה רמון ז"ל להקנות לדור הצעיר מצוינות אקדמית, מנהיגות חברתית ותעוזה פורצת דרך, באמצעות מדע, תעופה וחלל. משרד המדע והטכנולוגיה וסוכנות החלל הישראלית הם השותפים הממשלתיים המרכזיים שיובילו עם קרן רמון את ההתנהלות מול משרדי הממשלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים