שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אי אפשר להוכיח שזיהום הנפט היה פיגוע"
גנץ נגד גמליאל
שר הביטחון: "ישראל צריכה לעמוד בקשר עם בית הדין בהאג ולפעול מולו, אבל לא לשתף איתו פעולה. שאין סיבה להיכנס להיסטריה"
תגיות:
בני גנץ | צילום: point of you, שאטרסטוק

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ, קיים ביום שישי שיחה עם סא"ל (במיל') אביטל לייבוביץ', מנכ"לית הועד היהודי-אמריקאי שקיימה עמו שיחה בנושא שאותו הגדירו במפלגה כ"מה למדנו מעשרה חודשים של מאבק על הדמוקרטיה מתוך הממשלה".

בנוגע לכניסה לממשלה אמר גנץ: "רציתי להפסיק את הקרע החברתי ולא רציתי להשאיר לנתניהו את השליטה במדינת ישראל. זה לא היה ויתור לנתניהו. לקחתי לו חצי ממשלה".

גנץ טען כי מספר שבועות אחרי הכניסה לממשלה, אמר לנתניהו שיש שני תחומים שבהם אני לא יסכים איתו ויפעל נגדו: "אמרתי לו שלא אסכים שיהיה סיפוח חד צדדי ולא אסכים לפגיעה במערכת המשפט. אלו שני תחומי טאבו שהצבתי לו. בתחומים אחרים, קיוויתי שנשתף פעולה לטובת אזרחי ישראל".

גנץ אמר: "אני מודאג ממה שקורה בדמוקרטיה הישראלית. אמנם יש לנו בחירות חופשיות, אבל בכל מה שקשור לדמוקרטיה יש עוד רבדים- עצמאות מערכת המשפט היא צורך חיוני. נתניהו בגלל סיבות אישיות עושה דה לגיטימציה לבתי המשפט".

"אם אנחנו לא נהיה בממשלה, הוא ימנה את אוחנה לשר המשפטים, בן גביר יהיה יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט ויפטר את היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.אני יושב עם כל ראשי מערכת המשפט ואני אומר לכם שהם אנשים ישרי כפיים, שפועלים ללא משוא פנים ואני המלצתי להם גם להגדיל את החשיפה לפעילות שלהם".

גנץ אמר בנוגע למצב הפוליטי: "אני מבואס לא פחות מאחרים שרצו שאחליף את נתניהו, השקעתי בזה את כל כולי ואני פועל גם היום כדי להחליף אותו. אני מוכן לספוג כל מחיר אישי. הסיבה שיצא עלי רפש היא רק כי הייתי אלטרנטיבה וכולם רצו לחסל אותי פוליטית".

בנוגע להחלטת בית הדין בהאג: "ישראל צריכה לעמוד בקשר עם בית הדין בהאג ולפעול מולו, אבל לא לשתף איתו פעולה. בנינו מערכות משפטיות במשרד המשפטים, החוץ, הביטחון ובצה"ל ואני אומר לכל אזרחי ישראל, שאין סיבה להיכנס להיסטריה. אנחנו פועלים באופן מוסרי ובהתאם לכללי המשפט הבינלאומי ולא יעזור בית, גם לא בהאג".

גנץ נשאל לגבי הטענה שהפגיעה הסביבתית של כתם הנפט היא פיגוע איראני ואמר: "זו קודם כל פגיעה סביבתית חמורה. בשלב זה, אי אפשר להוכיח מבחינה מודיעינית שזה היה פיגוע. אנחנו חוקרים את העניין הזה, אני לא מוציא מכלל אפשרות שזה נעשה בכוונה, אבל בשלב זה אי אפשר לקבוע שזה היה בכוונת מכוון".

גנץ נשאל לגבי אמירתו של סגן ראש המוסד הבוקר שישראל פעלה באופן שגוי מול האמריקאים: "בהסכם מ-2015 היו חורים ולחזור אליו בשלב הזה, זה דבר לא נכון. צריך להגיע להסכם יותר טוב מבחינת כמה אלמנטים: מניעת פיתוח והעשרה, מנגנוני פיקוח רציניים, מניעת מעורבות של האיראנים במרחבים אחרים במזרח התיכון".

"כדי שזה יקרה צריך להפעיל לחצים מתמשכים על איראן כדי להגיע להסכם נכון יותר. אסור להתבלבל- איראן היא בעיה עולמית, אחר כך היא בעיה אזורית ובסוף אתגר ביטחוני למדינת ישראל. בכל מקרה, ישראל שומרת לעצמה את היכול לפעול כנגד איראן בכל נקודת זמן, בכל טווח ומול כל מטרה שנצטרך", דברי גנץ.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים