שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אי שביעות רצון מהתבטאותו של ח"כ עבאס
עימות מגזרי
ברשימה המשותפת תוקפים: "אמירותיו של ח"כ עבאס אינן תקלה או פליטת פה, אלא ביטוי להתנערות של רע"ם מכל מחויבות לסיום כיבוש ולהשלמתה עם מדיניות ההתנחלויות"
בנט ועבאס במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אי שביעות רצון במגזר הערבי כלפי יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס מהתבטאויותיו כלפי המתנחלים ביום חמישי האחרון. "אמירותיו של יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס מלבינות את הטרור של מליציות המתנחלים בשטחים הכבושים. מפעל ההתנחלויות הוא פשע מלחמה לכשעצמו, והוא הצידוק להמשך הכיבוש" כך אמרו במהלך סוף השבוע במפלגות חד"ש ומק"י המהוות חלק מהרשימה המשותפת הערבית.

עוד הוסיפו ואמרו כי בשנים האחרונות ישנה עליה תלולה בפשעי המתנחלים כלפי הפלסטיני בגדה – מנתוני מערכת הביטחון מתברר כי ב-2019 תועדו 363 מעשי פשיעה לאומנית של יהודים נגד פלסטינים בגדה, כאשר ב-2020 זינק המספר ל-507. במחצית הראשונה של 2021 בלבד תועדו 416 מעשי פשיעה לאומנית של יהודים נגד פלסטינים בגדה — יותר ממספר מעשי הפשיעה הלאומנית בשנת 2019 כולה.

על פי המפלגות אמירותיו של ח"כ עבאס באות בהמשך למדיניות של רע"ם להכשרה של מפעל ההתנחלויות והשלמה עם הכיבוש ועוולותיו היומיומיות כלפי העם הפלסטיני. בהמשך להצבעה בעד תקציב הביטחון והזרמת תקציבי עתק להתנחלויות ובמשך להצבעה בשבוע שעבר על חוקים מסוכנים ואנטי דמוקרטיים שמאפשרים למשטרה להיכנס לבתי אזרחים ללא צו משפטי.

במפלגות הוסיפו ותקפו באומרם כי אמירותיו של ח"כ עבאס אינן תקלה או פליטת פה, אלא ביטוי להתנערות של רע"ם מכל מחויבות לסיום כיבוש ולהשלמתה עם מדיניות ההתנחלויות והסיפוח וסיכול הקמת מדינה פלסטינית על גבולות 4 יוני 1967 לפי החלטות האו"ם.

"משחקי התפקידים וההבהרות של מנהיגי רע"ם והפלג הדרומי של התנועה האסלאמית לא יצליחו לרמות את הציבור ולחפות על מדיניות הממשלה. אנו קוראים לרע"ם לצאת מייד מהממשלה הגרועה הזאת שממשיכה לפגוע בעם הפלסטיני, בציבור הערבי בישראל ובכל תושבי ואזרחי המדינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים