שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » אכילה בריאה ומבוקרת ביכולתה למנוע אלצהיימר
מחקר בריא
שישה מהמטופלים במחקר שנאלצו להפסיק לעבוד יכלו כולם לחזור לעבודתם. מחברי המחקר אומרים שחלק מהמטופלים היו במעקב עד שנתיים וחצי והשיפורים בזיכרון נשארו
אלצהיימר | צילום: PopTika, שאטרסטוק

מחלת האלצהיימר היא מחלה לא נעימה שהוכרה רשמית לפני מאה שנים, אך עדיין לא נמצא הטיפול היעיל שימנע או ירכך את המחלה. אך חוקרים ב-UCLA טוענים כי הם פיתחו תכנית שמוכיחה לראשונה כי יש דרך לטפל באובדן הזיכרון.

החוקרים מציינים כי זה לא סם, זה לא הליך, אלא זוהי גישה חדשה, מקיפה ואישית לטיפול באובדן זיכרון הקשור לאלצהיימר. חוקרי UCLA מגדירים בדיוק מה ניתן לעשות כדי להפוך ולשפר את מה שהמחלה עושה למוח. רופאים אף הסבירו כי האלצהיימר היא מחלה מורכבת המושפעת משינה, דיאטה ואפילו פעילות גופנית. "כל אלה – ודברים אחרים – כולם תורמים לאיזון הקריטי הזה בפלסטיות", הם מוסרים.

עשרה חולים עם אובדן זיכרון, חלקם עם דפוסי אלצהיימר מאומתים בסריקת מוח, השתתפו בניסוי שכלל שינויים דרמטיים באורח החיים. הם נמנעו מפחמימות פשוטות, גלוטן ומזון מעובד. הם הגדילו את צריכת הדגים שלהם, עשו יוגה ומדיטציה. הם קיבלו הוראה לקחת מלטונין, לישון מספיק, לשלב ויטמין B-12, ויטמין D-3 ושמן דגים.

בתוך שישה חודשים מתחילת הניסוי, בתשעה מטופלים נראה שיפור בזיכרון. חולה אחד, שהיה בשלבים מאוחרים של אלצהיימר, לא הראה שיפור.

החוקרים אומרים שהממצאים מראים שלפחות בשלב מוקדם, שינוי התהליכים המטבוליים של אדם יכול להחזיר את הזיכרון והתפקוד הקוגניטיבי.

שישה מהמטופלים במחקר שנאלצו להפסיק לעבוד יכלו כולם לחזור לעבודתם. מחברי המחקר אומרים שחלק מהמטופלים היו במעקב עד שנתיים וחצי והשיפורים בזיכרון נשארו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים