שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » אכילה לא בריאה בילדות יכולה להשפיע לכל החיים
מחקר מצא
מחקר מצא כי ההשפעות של אוכל לא בריא לא נעלמו גם לאחר שנים ומשנים את המטאבוליזם גם בגיל מבוגר • המחקר נעשה על עכברים
ג'אנק פוד | צילום: beats1, שאטרסטוק

מחקר מצא כי אכילה מרובה של שומן וסוכר בילדות עשויה לשנות את המטאבוליזם שלך לכל החיים, גם אם בהמשך תלמד לאכול בריא יותר, כך עולה ממחקר חדש שנעשה בעכברים.

המחקר של חוקרי UCR ריברסייד הוא אחד הראשונים שהראה ירידה משמעותית במספר הכולל ובמגוון של חיידקי המעיים בעכברים בוגרים שניזונים מתזונה לא בריאה כצעירים.

"חקרנו עכברים, אך ההשפעה שראינו שקולה לילדים שיש להם תזונה מערבית, עתירת שומן וסוכר וחיידקי המעיים שלהם עדיין מושפעים עד שש שנים לאחר גיל ההתבגרות", הסביר הפיזיולוג האבולוציוני של ה- UCR, תיאודור גרלנד.

מאמר המתאר את המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Experimental Biology.

המיקרוביום מתייחס לכל החיידקים וכן לפטריות, טפילים ווירוסים החיים על אדם או בעל חיים בתוכו. רוב המיקרואורגניזמים הללו נמצאים במעיים, ורובם מועילים, מגרים את מערכת החיסון, מפרקים מזון ועוזרים לפרק גם ויטמינים מרכזיים.

בגוף בריא יש איזון של חיידקים מועילים. עם זאת, אם האיזון מופרע, באמצעות אנטיביוטיקה, מחלות או תזונה לא בריאה, הגוף עלול להיות רגיש למחלות.

במחקר זה, החוקרים חיפשו השפעות על המיקרוביום לאחר שחילקו את העכברים הנסיינים שלהם לארבע קבוצות: את מחציתם האכילו בתזונה בריאה, ואת החצי השני הם האכילו בתזונה שאינה בריאה, בנוסף, מחציתם עם גישה לגלגל ריצה לצורך פעילות גופנית וחצי בלי.

לאחר שלושה שבועות שהושקעו בדיאטות אלו, כל העכברים הוחזרו לתזונה סטנדרטית וללא פעילות גופנית, כפי שהם מוחזקים בדרך כלל במעבדה. לאחר 14 שבועות, הצוות בחן את מגוון החיידקים בבעלי החיים.

הם מצאו שכמות החיידקים כמו Muribaculum intestinale הצטמצמה משמעותית בקבוצת התזונה המערבית. סוג זה של חיידקים מעורב בחילוף החומרים בפחמימות.

ניתוח אף הראה גם כי חיידקי המעיים רגישים לכמות הפעילות הגופנית שעשו העכברים. חיידקי Muribaculum גדלו בעכברים שהזינו בתזונה בריאה שהייתה להם גישה לגלגל ריצה, וירדו בעכברים בדיאטה עתירת שומן בין אם היו להם פעילות גופנית ובין אם לא.

השפעה נוספת של הערה הייתה הגידול במיני חיידקים דומים מאוד שהועשרו לאחר חמישה שבועות של אימונים על הליכון במחקר של חוקרים אחרים, דבר המצביע על כך שפעילות גופנית לבדה עשויה להגביר את נוכחותם.

בסך הכל, חוקרי ה- UCR מצאו כי לתזונה המערבית בגיל צעיר הייתה השפעות ארוכות טווח יותר על המיקרוביום מאשר על פעילות גופנית בגיל צעיר.

המסקנה, אמר גרלנד, היא למעשה: "מה שמשפיע הוא לא רק מה שאתה אוכל היום, אלא מה שאכלת בילדותך!"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים