שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » שזיפים מורידים את הסיכוי ללקות במחלות לב
מחקר
מתברר כי מעבר להקלה לסובלים מעצירות, לפרי הקיץ החמצמץ-מתקתק יש עוד הרבה להציע לבריאות שלכם • כל מה שרציתם לדעת על שזיפים בקיץ
תגיות:
שזיפים | צילום: Nitr, שאטרסטוק

אחד מפירות הקיץ היותר פופולריים הוא השזיף. לשזיף יתרונות בריאותיים רבים וסגולות רפואיות רבות מיוחסים לו. המוכרת שבהן, היא ההקלה בתופעת העצירות.

עם זאת, חשוב לדעת כי יתרונות בריאותיים נוספים נקשרים לפרי הקטן, המתקתק-חמצמץ, העשיר בוויטמינים. הוא מכיל בין היתר נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים, כאשר לדברי החוקרים, שילוב שלהם בתזונה הקבועה יכולה להועיל מאוד להפחתת הסיכונים למספר מחלות כרוניות.

רק לשם הידע הכללי: שזיף טרי אחד מכיל כ-30 קלוריות. יש בו 8 גרם פחמימות, 1 גרם סיבים, 7 גרם סוכרים, ויטמין A ו-K בכמות של 5 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת, ויטמין C בכמות של 10 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת ו-3 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת של אשלגן. בנוסף, בשזיף יש גם כמויות קטנות של ויטמינים מקבוצת B, מגנזיום ומספר מינרלים נוספים.

מנה של 30 גרם שזיף מיובש מכילה יותר קלוריות – כ-67 בערך, וגם יותר פחמימות (18 גרם). יש בה גם 2 גרם סיבים, 11 גרם סוכרים והיא מכילה כמויות גדולות יותר של אותם ויטמינים שציינו קודם לכן, במיוחד ויטמין K, ויטמיני B ומינרלים.

יש לציין, כי יעילות השזיף קיימת גם אם מדובר בשזיף 'מיובש' או 'מסוכר', שכן הפרי עשיר בנוגדי חמצון המסייעים כידוע בהפחתת רמות הדלקות בגוף. בנוסף, סגולותיו של הפרי מגנות על תאי הגוף מפני נזקים של רדיקלים חופשיים.

הפרי עשיר במיוחד בנוגד החמצן בשם 'פוליפנול', אשר לו השפעה מיטבית על בריאות העצמות בגוף וידוע בעולם הרפואה כמי שמפחית את את רמת הסיכון למחלות לב וסוכרת. נוגד חמצון משמעותי נוסף שמכיל השזיף הוא אנתוציאנין, הגורם להפחתת סיכון למחלות לב ולסוגי סרטן שונים.

על אף שהפרי מכיל פחמימות, מכל מקום, אכילתו לא תגרום לעליית רמות הסוכר בדם, שכן מרכיביו יגבירו את ההורמון הנקר 'אדיפונקטין', אשר לו חלק פעיל בתהליך ויסות הסוכר בדם. לצד זאת, לתכולת הסיבים בשזיף גם השפעה לשמירה על רמות הסוכר, שכן אלו מאטים את תהליך ספיגת הפחמימות בגוף ויגרמו לרמות הסוכר בדם לעלות באיטיות ולא בחדות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים