שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » אלביט תחתום על ההסכם הגדול ביותר עם יוון
עסקת ענק
אלביט תחתום על חוזה להקמה ותפעול לתקופה מרכז לאימוני טיסה עבור חיל האוויר היווני, שיצטייד במסגרת ההתקשרות ב-10 מטוסי לביא, כמו כן היא תשדרג את מטוסי ה-T6
מטוס קרב | צילום: BlueBarronPhoto, שאטרסטוק

חברת אלביט מערכות מדווחת כי זכתה בתחרות הבינלאומית להקמת מרכז לאימוני טיסה עבור חיל האוויר היווני ותפעולם לאורך 20 שנה, הצדדים יתקדמו במו"מ לקראת חתימה על חוזה בהיקף 1.7 מיליארד דולר. מדובר בחוזה הרכש הביטחוני הגדול ביותר שייחתם בין ישראל ויוון.

העסקה כוללת רכש של 10 מטוסי M-346 לביא, סיוע בשדרוג מטוסי T-6 עפרוני, אספקת סימולטורים, הדרכות ולוגיסטיקה.

החוזה, במסגרת הסכם הרכש הביטחוני בין יוון לישראל, נחתם בעקבות הסכם בין משרדי הביטחון של שתי המדינות, שאושר בפרלמנט היווני, על רקע המתיחות הגוברת בין יוון לטורקיה, בשל תביעות הדדיות על מאגרי גז גדולים שהתגלו בעשור האחרון בים האגאי.

אלביט זכתה בחוזה לאחר שגברה על חברת CAE הקנדית, המתמחה באימון והתחרתה באלביט מערכות גם בבריטניה. ככל הנראה, אלביט זכתה בגלל הניסיון המתמשך של החברה עם חיל האוויר הישראלי, העובדה שבניגוד למתחרה הקנדית לאלביט מערכות ניסיון בהפעלת מטוס M-346, והניסיון המוצלח של החברה עם חיל האוויר הבריטי בפרויקט דומה שהורחב ב-2020, כשחיל האוויר הבריטי הוסיף עוד 4 מטוסי T-6 לבית הספר לטיסה.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות אמר "בחירה זו מעידה על המיצוב המוביל שלנו בתחום האימון, באספקת טכנולוגיות וידע מוכחים המשפרים את המוכנות תוך הפחתת העלויות".

ראש 'סיבט' במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') יאיר קולס, מסר כי "אישור ממשלת יוון הוא צעד היסטורי נוסף בהידוק היחסים הביטחוניים בין המדינות. זהו לא עוד הסכם יצוא ביטחוני, אלא שותפות ל-20 השנים הבאות לפחות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים