שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » אלה צעדי המנע שננקטו בחצרות החסידים
הגל השני
סגירת מוסדות החינוך, ביטול הקידושים ועריכת סעודה שלישית, איסור להיכנס ללא מסיכה ועוד • אלו ההנחיות אשר הונחו בהם מספר חסידויות כצעדי מנע מפני התפשטות הנגיף
שר הבריאות יולי אדלשטיין במעונו של האדמו"ר מוויזניץ | צילום: באדיבות המצלם

בצל העלייה התלולה במספר הנדבקים מקורונה בשבוע האחרון, נרשמו בימים האחרונים הנחיות מחמירות בקרב מספר חצרות חסידיות שהודיעו על החלת הנחיות בטיחות וזהירות בכלל מוסדות החסידות.

היה זה שר הבריאות יולי אדלשטיין, אשר כחלק ממסע הפקת הלקחים של משרדו פתח השבוע בסבב ביקורי רבנים במטרה להציג את הסכנות העומדות על הפרק ולהפציר ברבנים לעורר את המודעות בקרב הציבור. את סבב הביקורים פתח השר במעונו של האדמו"ר מויזניץ בבני ברק. למחרת הוצבה מודעה מטעם בית האדמו"ר שהופצה בכל ריכוזי החסידות ולפיו, בכל מוסדות ובנייני החסידות ברחבי הארץ יש לחבוש מסיכה. 

"בפקודת מרן אדמו"ר שליט"א, הכניסה לכלל בנייני המוסדות בכל הערים, בתי מדרשות, כוללים ובתי חינוך וכדו', הינה אך ורק עם עטיית מסיכה כחוק ובמשך כל השהות בהם – לא יהין אדם להפר הוראה זו", לשון המודעה.

למחרת עלה אדלשטיין לירושלים, שם ביקר במעונו של האדמו"ר מבעלזא. גם בחסידות זו למרבה ההפתעה הופיעו מודעות ובהם הנחיות לחסידים המתגוררים בבני ברק, מטעם בית הדין 'קהל מחזיקי הדת' של החסידות, ובהם כללי התנהגות בימים אלו.

"לאור התחלואה הגבוהה הקיימת בעיר בני ברק, ועל מנת שלא יסגרו ח"ו את בתי המדרש, מתבקשים ציבור אנ"ש להקפיד ולקיים את כל ההנחיות של משרד הבריאות ועיריית בני ברק כדלהלן", נכתב בפתח ההוראה. בהמשך המודעה נקראים החסידים להקפיד על עטיית מסיכה הן בשעת התפילה והן בשעת הלימוד והן כשנכנסים לאירועים בהשתתפות אנשים נוספים. כמו כן, נקראו צוותי ההוראה במוסדות אשר להם תסמינים, להישאר בבית ולא להגיע לבתי המדרש והחינוך, כולל בני הבית האחרים, כנ"ל לגבי התלמידים.

גם בחסידות באיאן הועברו לחסידים באמצעות הגבאי ר' נחמן פריזנד הוראות נוקשות בצל התפשטות הנגיף בריכוזים ברחבי הארץ. על פי ההוראות, גבאי בתי הכנסת לא יאפשרו עריכת 'קידושים' ו'סעודה שלישית' בבתי הכנסת של החסידות ברחבי הארץ. "אם הציבור לא יציית להנחיות לא יהיה מנוס מסגירת הקלויז פעם נוספת", אמר.בחצר חסידות קרעטשניף הודיעה הנהלת המוסדות על סגירת כלל מוסדות החינוך בקרית קרעטשניף ברחובות, בשל הימצאותה של משפחה בחסידות שקיבלה תשובה חיובית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים