שיתוף
תגובות
משפט » אלוביץ' לביהמ"ש: "סיפורי מעשיות, לא היה שוחד"
עונה לאישומים
שאול ואיריס אלוביץ' הודיעו לביהמ"ש המחוזי בירושלים כי הם כופרים בהאשמות המיוחסות להם בפרשת בזק-וואלה: "היה ניסיון לאזן את הקו הפוליטי והשלילי נגד נתניהו"
אתר וואלה | צילום: Sokuya, ויקיפדיה

שאול אלוביץ' ואיריס אלוביץ' הגישו את תגובתם לכתב האישום נגדו בתיק 4,000, וטענו כי האישומים נגדם הם "סיפורי מעשיות". לדברי אלוביץ', "וואלה לעג למשפחת נתניהו". השניים הודיעו לבית המשפט המחוזי בירושלים כי הם הכופרים בהאשמות המיוחסות להם, קרי הם טוענים שלא התקיימו יחסי שוחד בינם לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במענה לכתב האישום, כותב בא כוחו של אלוביץ', עו"ד ז'ק חן, כי "בדעתו של מר אלוביץ' לא עלה שבכך שהוא נענה לפניות בנוגע לסיקור ראש הממשלה ובני משפחתו באתר 'וואלה' הוא נתן שוחד. לדברי אלוביץ', ההתערבות תאמה את עמדותיו והייתה ניסיון לאזן את הקו הפוליטי של האתר ואת 'הקו השלילי הקיצוני, הקטנוני והמקומם' שננקט בו נגד ראש הממשלה נתניהו ובני משפחתו".

לטענת אלוביץ', "כתב האישום מהווה תקדים עולמי שמותח את גבולות עבירת השוחד למחוזות מופרכים". סנגורו הגדיר את כתב האישום כ"סיפורי מעשיות", והאשים את הפרקליטות בהשמטת עובדות מהותיות. הוא טען גם לניסוח מגמתי של העובדות הסלקטיביות, ולציון עובדות שגויות.

בנוגע לתמורה לכאורה שקיבל מראש הממשלה – ההטבות הרגולטוריות לחברת בזק שבבעלותו – טוען אלוביץ' כי פעולותיו לא נעשו בעד פעולה הקשורה בתפקידו של נתניהו ולא כתוצאה מציפייה לפעולה כזו. אלוביץ' טוען כי לא קיבל טובות או הטבות רגולטוריות מנתניהו כפי שנטען בכתב האישום. עוד הוא קובע, כי לא נהנה שלא כדין מ"פעולות שלטוניות" טריוויאליות ומחויבות על פי דין, שנתניהו עשה במסגרת תפקידו על בסיס עבודת גורמים מקצועיים, המלצתם ובנוסח שהועבר אליו לחתימה.

עוד טוען אלוביץ' כי לפרקליטות אין טענה על אירוע שבו סיכמו הוא ונתניהו על עסקת שוחד, אלא היא מגיעה למסקנה הזו מתוך השתלשלות האירועים שמלמדת על קיומה של ציפייה או הבנה כזו. מנגד, טוען אלוביץ, כי התיאור של התביעה חוטא לאמת ואינו מתיישב עם המציאות בעוד הפרקליטות מתעלמת מעובדות מהותיות ושוזרת אחרות לטענה שלה.

גם איריס אלוביץ', כאמור, מכחישה בתוקף במסמך המענה לכתב האישום את העבירות שהפרקליטות מייחסת לה. לדבריה, באמצעות עורכת דינה מיכל רוזן עוזר, הפרקליטות מתארת אותה כ"יועצת עסקית" של בעלה ומתעלמת מהקשר הזוגי ביניהם. "כל זאת באופן שמעוות את המציאות בה התנהלה איריס אלוביץ' כרעייתו של שאול אלוביץ' ונאמנה לתפיסות עולמה, שאין להן דבר עם עולמות של קשר עברייני או עם ציפייה לפעולה שלטונית", נכתב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים