שיתוף
תגובות
משפט » "אלוביץ' פחד ממוזס ומהאימפריה שלו"
עדות ישועה
ישועה הודה: ״פנו אלי פוליטיקאים. ציפי לבני, לפיד, בוז׳י, כחלון". הוא תיאר את היחסים מול מערכות מתחרות: "כל פעם שהיה עולה דבר קטן על נוני, הייתי חוטף צעקות"
אילן ישועה בבית המשפט | צילום: באדיבות המצלם

היום (שלישי) נחקר בחקירה נגדית עד המדינה המרכזי בתיק 4000, אילן ישועה מנכ"ל וואלה לשעבר. מחקירת ישועה עולה כי בניגוד למה שאמר בחקירה הראשית, בוואלה ביקשו להביא כעורך את ערן טיפנבורן לאו דווקא בגלל נתניהו, וכן יינון מגל ביקש להתפטר עוד קודם בגלל שהורידו כתבה נגד גאולה סער.

ש: אתה בחקירה הראשית אמרת שאתה לא מכיר את גלית חמי, והנה אנחנו רואים שאתה מדבר עם שאול ואיריס, ואתה אומר להם שפעם היא ביקשה ממך משהו ואתה סייעת לה. אז אתה כן מכיר אותה.
ת: אין לי היכרות עם גלית.. אולי הייתה פעם אחת.. שאולי היא פנתה פעם ועשיתי טובה.
ש: וכשאתה מדבר פה בשיחה על זה שגלית חמי פחדה.. זה אירוע שאתה לא זוכר?
ת: לא זוכר.

עוד אמר ישועה בחקירתו הנגדית כי ההתייחסות וההוראות בעניינו של נוני מוזס כי ״זה היה יותר חשוב מההוראות על ביבי״. רוזן עוזר הטיחה בישועה: ״העדת שאתה מנכ״ל שלא מתערב בתכנים, שלא יורד לשטח, שאין לו נגיעה לתוכן, ושהדבר היחיד היה ענייני רוה״מ ורעייתו ומשפחתו. אתה העדת על מנכ״ל שאינו מתערב בתכנים, והנה אנחנו רק התחלנו לראות התערבות שהיא בכל מקום. בתכנים, בכותרות, שאין להם קשר בעולם ובסביבה לנתניהו״. עוד אמרה רוזן עוזר לישועה: ״אתה מתערב בתוכן ממש. אתה אומר לינון ׳תעלה׳, ׳תוריד׳. אני אומרת לך, שזה בסתירה למה שאמרת בעדותך הראשית״.

ת: אני לא יושב שיש סתירה, רוב בבתערבות הייתה בעניינים של רוה״מ ומשפחתו. לצד זה בהחלט היו מקרים נוספים של התערבות ופניות שאני קורא להן נורמליות״.
ש: ״ואנחנו רואים שיש פה התתערבות הרבה מעבר למה שאמרת שעשית״.
ת: ״נכון״.

במהלך חקירתו הנגדית הודה ישועה כי עמד על קשר עם שרים ופוליטיקאים. פרקליטתה של איריס אלוביץ׳, מיכל רוזן עוזר: ״הם פנו אליך אישית״. ישועה: ״כן אלי באופן אישי״.

לישועה הוצגו התכתבויות שלו עם אנשי מערכת וואלה הכוללים את דרישותיו שלו לטפל בידיעות הקשורות לפולליטיקאים אלה. ישועה למיכל קליין: "דרדרי את הרצוג". קליין: "דורדר מזמן". ישועה: "תוציאי את הרצוג מעמוד הבית". קליין: "כן, טופל". רוזן עוזר: "זה לא יוזמה של שאול. זה יוזמה שלך". ישועה: "אני לא חושב". רוזן עוזר: "לא חושב שזה יוזמה שלך?". ישועה: "אני לא חושב שזה יוזמה של שאול".

‏ישועה התייחס בחקירה להוראות של שאול אלוביץ' בנוגע לסיקור של נוני מוזס, בעלי קבוצת ידיעות: "כל פעם שהיה עולה דבר הכי קטן, תמונה, הייתי חוטף מיד צעקות. הוא פחד מנוני מוזס, מהעוצמה התקשורתית שלו, היינו מזיקים בעסקאות לוואלה!, רק כדי שנוני לא יתרגז. קשה לתאר עד כמה". ‏לדבריו, מי שניהל את ערוץ הקשר של וואלה! ואלוביץ' מול מוזס היה יועץ הסתרים של מוזס, ניר שלום.

בהתכתבות נוספת כתב ישועה למיכל קליין, עיתונאית בוואלה: "ביקשתי לא ללכת על הראש של ליברמן בתקופה הקרובה". ישועה הסביר שהדברים הגיעו מאלוביץ': "היה שלב ששאול הדגיש לי 'הרוסי, הרוסי, הרוסי, אני צריך ממנו משהו". עוד הוסיף: "קיבלתי משאול הערה – 'אתם נכנסים ברוסי, אתם פוגעים ברוסי…' הכול התחיל בהערות של שאול".

בהתכתבות שהוצגה באולם ביהמ"ש כתב אלוביץ' לישועה: "כלכליסט העבירו לנו מסר – 'תנו לנו חסויות ב-400,000 בשנה ולא נכתוב נגדכם'". על כך אמר ישועה: "מיד כששאול (אלוביץ') נכנס ל'וואלה' הוא אמר לי: 'אסור לגעת בנוני מוזס (המו"ל ובעל השליטה בקבוצת "ידיעות אחרונות"). כל דבר שקשור למוזס אתה פונה לניר שלום ואבי בנטל'. שאול פחד ממוזס ומהאימפריה התקשורתית שלו. הוא היה משתגע. הכשלנו עסקאות של 'וואלה' כדי לא להרגיז את נוני".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים