שיתוף
תגובות
חדשות » אלוף במיל' אורן שחור נפטר בגיל 76
מתאם הפעולות בשטחים
שחור כיהן בין היתר כקצין מודיעין ראשי וכמתאם פעולות הממשלה בשטחים, והשתחרר מהצבא ב-1997, לאחר שנחשף כי נפגש עם יו"ר האופוזיציה דאז פרס
אורן שחור בפגישה עם ערפאת | צילום: צילום עינת אנקר לע"מ

אלוף במיל' אורן שחור הלך השבת לעולמו. האלוף במיל' שחור, מילא מגוון תפקידים בחיל המודיעין ושימש כמתאם הפעולות בשטחים, הלך אמש לעולמו בגיל 76. לאחר שחרורו עמד בראש חברות ממשלתיות ובהן עמיד וקצא"א. הלווייתו תתקיים מחר בחלקה הצבאית בכפר שאול.

האלוף שחור נולד בתל אביב בשנת 1964, ושירת במודיעין קרבי ובאגף המודיעין. בין השאר היה קצין המודיעין של פיקוד הדרום ואת רוב תפקידי השדה מילא בגזרה הדרומית וברמת הגולן. שחור השתתף במלחמת ששת הימים ובמלחמת ההתשה, ואף נפצע במהלכן. לאחר מכן, נלחם גם במלחמת יום הכיפורים ומלחמת שלום הגליל

ב-1986 מונה שחור למפקד יחידת הקישור לכוחות זרים (יקל"ז) ושנתיים לאחר מכן מונה לתפקיד קצין המודיעין הראשי. ב-1995 הועלה לדרגת אלוף ומונה למתאם הפעולות בשטחים.

החל מאפריל 1992 שימש בתפקיד הסגן הצבאי למבקר מערכת הביטחון. בתפקיד זה היה אחראי על תיאום ועריכת הביקורת הצבאית במערכת הביטחון. בפברואר 1995 הועלה לדרגת אלוף, ומונה על ידי שר הביטחון וראש הממשלה, יצחק רבין, והרמטכ"ל רא"ל אמנון ליפקין-שחק, למתאם פעולות הממשלה בשטחים במסגרת תפקידו זה ארגן מחדש את המנהל האזרחי ומינהלות התיאום ביהודה, שומרון וחבל עזה, במתכונת התייעלות וצמצום תקנים משמעותי.

ב-1997 סיים שחור את שירותו הצבאי לאחר שנחשף כי בהיותו בצוות ההידברות עם הפלסטינים מטעם ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו נפגש על דעת עצמו בפגישה לילית עם יו"ר האופוזיציה באותה עת שמעון פרס. נתניהו שחרר אותו מתפקידו בצוות ההידברות מול הפלסטינים, ונוכח פגיעה זו בכוחו ובסמכויותיו, בחר שחור להשתחרר מצה"ל.

לאחר כשנתיים בריאיון ל"7 ימים" של "ידיעות אחרונות", חשף כי החליט להיפגש עם פרס כי חש שנתניהו "מוליך לקטסטרופה" – ועליו להתריע על כך: "בדיונים לא התייחסו ברצינות למה שאנחנו אומרים. גם הרמטכ"ל ליפקין שחק זכה ליחס דומה. הרגשתי שנתניהו מזלזל בנו. כבר אז הרגשתי שאצל נתניהו מה שלא קורה בטלוויזיה, לא קורה באמת. הכול היה מעין אחיזת עיניים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים