שיתוף
תגובות
חדשות » אלוף במיל' דורון אלמוג נבחר ליו"ר הסוכנות היהודית
מינוי בסוכנות
ועדת המינויים של הסוכנות היהודית המליצה היום (חמישי) על אלוף במיל' דורון אלמוג כמועמד שלה לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית לארבע השנים הבאות
יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל והאלוף במיל׳ דורון אלמוג | צילום: הסוכנות היהודית

אלוף במיל' דורון אלמוג שימש בעבר כאלוף פיקוד הדרום (2000-2003). אלמוג הקים ומכהן כיו"ר הכפר השיקומי עדי נגב-נחלת ערן אשר קרוי על שם בנו ערן, אשר נפטר בגיל צעיר ממחלת קסטלמן. אלמוג היה בין מדליקי המשואות (2006), כאות הוקרה על תרומתו לפיתוח הנגב. אלמוג הינו חתן פרס ישראל על מפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה ולמדינה (2016) ויו"ר ועדת פרס ביטחון ישראל (2022).

הבחירה תובא לאישור חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, שצפוי להצביע על המינוי בכינוס התקופתי הבא שלו, המתוכנן להיערך ב-10 ביולי בירושלים, בהשתתפות מאות מנהיגי קהילות יהודיות מרחבי העולם.

ועדת הבחירה של הסוכנות היהודית מורכבת מהמנהיגות הבכירה בתנועה הציונית ובעולם היהודי וכוללת נציגים של ההסתדרות הציונית העולמית, נציגים של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה ונציגים של קרן היסוד.

מאז בחירתו של היו"ר הקודם יצחק הרצוג כנשיא המדינה, ביולי האחרון פעלה הוועדה באופן יסודי ומקיף לבחור את היו"ר הבא של הסוכנות היהודית. התהליך התנהל בשיתוף המנהיגות הבכירה בעולם היהודי וכלל מפגשים עם מועמדים פוטנציאליים עד לבחירתו של אלמוג לתפקיד. אלמוג צפוי להיכנס לתפקידו במהלך ספטמבר 2022.

יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, העומד בראש ועדת המינויים, אמר: "אני מברך את אלמוג עם בחירתו לתפקיד וסמוך ובטוח כי הוא ינהיג את הסוכנות היהודית באותה מסירות ונחישות שבה פעלו קודמיו בתפקיד".

יו״ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, מייקל סיגל: ״אני מברך על בחירתו של אלמוג כיו"ר החדש של הסוכנות היהודית ובטוח שהוא יקדם את המשימה החשובה הניצבת בפנינו לשמור את העם היהודי מחובר זה לזה ולישראל. אני גם מודה לכל חברי ועדת המינויים על מחויבותם להליך הוגן ומכבד".

היו"ר הנבחר דורון אלמוג אמר "אני גאה ונרגש על האמון והבחירה. אסיר תודה לאנשי הסוכנות ומנהיגיה העושים לילות כימים לחיזוק העם היהודי ומדינת ישראל. בעבודת צוות משותפת נצית להבה וגאווה בעשייתנו למען עתיד של תקווה לדורות הבאים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים