שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » אלימות והרס ברחבי הארץ – מחבל חוסל בלוד
פרעות הערבים
בצל המטחים מעזה לישראל, ערבים יצאו להפגנות שנמשכו אל תוך הלילה. עשרות פורים הפגינו, חסמו כבישים והציתו חפצים. ברמלה הותקפו תושבים יהודים ואוטובוס אגד
תגיות:
ואדי ערה | צילום: דוברות המשטרה

בצל מטחי רקטות בלתי פוסקים מרצועת עזה, ביישובים ערביים רבים פרצו אתמול (שני) ובמהלך הלילה הפגנות אלימות שבמהלכן התעמתו מאות מפרי סדר עם המשטרה וכוחות הביטחון במחאה על המתרחש בשיח' ג'ראח ובהר הבית. בחלק מהמוקדים יידו המפגינים אבנים לעבר כלי רכב וכוחות משטרה, ירו זיקוקים והבעירו פחים.

מחבל תושב לוד בן 25 נורה במהלך מהומות בשכונת רמת אשכול בעיר ומותו נקבע בבית החולים. אדם נוסף נפצע באורח קשה ואחר, בן 20, נפצע בינוני. במהלך המהומות יידו צעירים אבנים והציתו פחים. לפי עדי ראייה, עשרות ערבים שהשליכו אבנים החלו לזרום לרחוב החשמונאים בשכונה.

תושבים יהודים ירו באוויר כדי להרחיקם ולאחר מכן לכיוון ההמון. לטענת תושבים יהודים, לפני הירי הם התקשרו למשטרה להתריע על המצב, אך היא לא הגיעה. המשטרה פתחה בחקירה אך בשלב זה אין חשודים או עצורים במעשה. בעיר נערכים ליום מתוח לקראת הלווייתו של ההרוג.

במשטרה היתממו לגבי פרטי האירוע ומסרו כי "לפני זמן קצר התקבל דיווח על שני פצועי ירי במצב אנוש ובמצב בינוני (עפ"י גורמי רפואה) שפונו מלוד לבתי החולים תל השומר ואסף הרופא. מותו של הפצוע האנוש נקבע בבית החולים אסף הרופא. בנוסף הגיע עצמאית פצוע ירי באורח בינוני לאסף הרופא. נסיבות האירוע בבדיקה".

ראש העיר יאיר רביבו קרא "להרגעת הרוחות בלוד ולהימנע מלהיגרר לפרובוקציות". לדבריו, "המשטרה שמטפלת בהפרות הסדר תביא את הפורעים על עונשם במלוא החומרה. נפעל יחד באפס סובלנות כלפי כל גילוי אלימות, הפרת סדר ופגיעה בביטחון הציבור ונעשה את הכל כדי לשמור על סמלי השלטון והמשילות בלוד". השוק העירוני בשכונה בה הפגינו תושבים בוטל.

ראש העיר רמלה מיכאל וידל אמר כי "ערב קשה עובר עלינו כעיר, עשרות רבות של פורעי חוק פגעו בסמלי שלטון, תחנת משטרה, מצלמות, רגימת ניידות ואוטובוס באבנים. יש עשרות שוטרים ויחידות מיוחדות פרוסות בכל אזורי ההתפרעויות. מצלמות העירייה וכוחות המשטרה הצליחו לחשוף רבים ממבצעי הוונדליזם. זה הזמן של מנהיגי הקהילה הערבית ברמלה לגלות אחריות ולהרגיע את השטח. לפני דקות אחדות סיימתי הערכת מצב עם כלל גורמי הביטחון בעקבות ההתפרעויות בעיר, שוחחתי עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה על מנת לתגבר את עירנו בכוחות ביטחון נוספים".

בשדרות בן גוריון שבחיפה עשרות מפגינים הפרו את הסדר תוך שהם חסמו את צירי התנועה, הבעירו צמיגים ויידו אבנים, זיקוקים ובקבוקים לעבר כוחות המשטרה. במהלך ההפגנה, שוטר נפצע אורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי. בנוסף, 15 מפגינים נעצרו לאחר שההפגנה הוגדרה כלא חוקית, אך המפגינים סירבו להתפזר ולעזוב את המקום. בשלב זה, בכל אזור הצפון נרשמו 46 מעצרים.

בשעה 2:00 נמסר כי "בשעה זו ממשיכים כוחות משטרה רבים בהשלטת הסדר. מפקד מרחב הנגב תת ניצב יאיר חצרוני הנחה את כוחות המשטרה הפועלים בגזרה לנקוט אפס סובלנות כלפי מפירי הסדר. שוטרים בתחנת רהט הדפו עשרות פורעי חוק אשר עפ"י החשד הגיעו על מנת לפגוע בתחנת המשטרה. בוצע מעצרם של 10 חשודים".

"בתל שבע נהדפו עשרות פורעי חוק אשר התקיפו את נקודת המשטרה. שוטרים עצרו 5 חשודים ביידוי אבנים. בשגב שלום שוטרים ממשיכים בהשלטת הסדר תוך הגנה על נקודת השיטור במקום. נעצרו עד כה 15 חשודים ביידוי אבנים. במקביל שוטרים פועלים בגזרת ציר 80 (ערוער) בסילוק מפגעים מהכביש".

דוברות המשטרה מרחב הנגב: "סמוך לשעה 03:00 שוטרים שהיו בסיור בכביש 6 צ. שוקת/ לכיוון צפון חילצו נהגת רכב אשר עפ"י החשד רכבה הוצת לאחר שהוצאה ממנו. מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי מספר חשודים ביצעו חסימה ועצרו את רכבה על הכביש אז לאחר שהתבררו פרטיה הוציאו אותה מן הרכב והעלו אותו באש. נהג משאית שהבחין באישה עצר במקום והעלה אותה אליו תוך הגעת השוטרים. השוטרים אספו את האישה לתחנת המשטרה. נפתחה חקירה".

משטרת מרחב מנשה: "שוטרי משטרת ישראל ולוחמי היס"מ פעלו מאמש ובמהלך כל הלילה על מנת לשמור על הסדר וחופש התנועה בואדי ערה. במהלך הלילה עצרו השוטרים ולוחמי היס"מ 13 תושבי האזור בחשד לניסיון דריסת שוטר, יידוי אבנים, הבערת פחים וצמיגים ותקיפת שוטרים. בהתאם לחומר הראיות שיעלה מחומר החקירה יוחלט האם לקיים הבוקר דיון בעניינם".

אמש נמסר כי "בהמשך להודעה על עשרות הפרות סדר ברחבי מחוז צפון במהלכן נורו זיקוקים הוצתו צמיגים ואף ידו אבנים לעבר שוטרים – עד כה כוחות משטרה רבים הפועלים בכל אותן זירות עצרו 46 חשודים וצפויים מעצרים נוספים".

"בכביש 754 סמוך לכפר כנא מספר חשודים עצרו רכב של תושב נוף הגליל גבר דתי בשנות ה-40 הגבר הותקף ונזקק לטיפול רפואי בנוסף החשודים ניפצו את שמשות הרכב עד אשר מספר תושבי כפר כנא חילצו אותו מהמקום והזעיקו טיפול רפואי – שוטרי משטרת ישראל בשלב זה עורכים סריקות לאיתור חשודים ופועלים לפיזור הצעירים שהחלו לידות אבנים לעבר שוטרים".

"צעירים מכפר שיבלי חסמו את כביש 65 ידו אבנים והחלו להבעיר צמיגים כוחות משטרה הגיעו למקום פיזרו את הצעירים חשוד אחד נעצר והכביש נפתח לתנועה. גם בכביש 85 צעירים תושבי כפר נחף חסמו את הכביש והבעירו עצים במקום כוח משטרה פיזר את הצעירים והכביש נפתח לתנועה".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב הלילה: "שיהיה ברור: אזרחים שחשים סכנת חיים כתוצאה מפרעות האויב ועושים שימוש בנשק להגנה עצמית חייבים לקבל גיבוי מלא מהמשטרה ומערכת המשפט. על רקע כמות האירועים המשטרה מתקשה לתת מענה בזמן אמת לכולם והגנה אזרחית משלימה היא כורח המציאות. אוי לנו אם מי שיתגוננו יהפכו לנאשמים. זה כבר יהיה סדום".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. איזה אפסים אזרחי ישראל הערבים… במרחק מגע משיתוף בשילטון הם מוכיחים שאינם ראויים אלה למשטר צבאי כמו בשנות החמישים. שילוב? רק בתור ירקנים ושיפוצניקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים