שיתוף
תגובות
כלכלה » תיירות » אלי רוזנברג במתקפה נגד דירקטוריון 'אל על'
מבוי סתום
שלושה שבועות לפני ההנפקה המתוכננת, מתווה הסיוע הממשלתי לאל על נמצא במבוי סתום • טענות להערמת קשיים על מכירת השליטה בחברה לאיש העסקים החרדי אלי רוזנברג
מטוסי אל על | צילום: Lerner Vadim, שאטרסטוק

שלושה שבועות לפני ההנפקה המתוכננת, דווח כי מתווה הסיוע הממשלתי לאל על נמצא במבוי סתום, לאחר שבנק לאומי הפסיק את הדיונים עם החברה בנוגע להלוואה של 250 מיליון דולר בערבות מדינה.

במקביל, שיגר איש העסקים החרדי אלי רוזנברג מכתב לדירקטוריון חברת התעופה הישראלית, בו קבל על התנהלותם של בעלי השליטה בחברה, אשר לדבריו עושים כל שביכולתם על מנת למנוע את מכירת השליטה בחברה.

במהלך דיון שהתקיים היום בוועדת הכלכלה של הכנסת, נחשף כי הסכום המדויק שאל על חייבת לרוכשי הכרטיסים הוא 80 מיליון דולר. עוד נחשף בדיון, כי החוב המקורי של החברה הוא 270 מיליון דולר, אך מאחר והחוק חל רק בישראל, עליהם לשלם רק לנוסעים הישראלים שעלות טיסותיהם שבוטלו היא 80 מיליון דולר.

רוזנברג, שמבקש לרכוש את השליטה באל על, שלח מכתב חריף לדירקטורים של החברה, בו טען כי בעלי השליטה מחבלים במהלכים שיובילו לאובדן שליטתם. זו למעשה תגובה למכתבים שנשלחו אליו מהחברה באמצעות עורך דינה אביגדור קלגסבלד.

לטענתו "כל המכתבים הללו הם ניסיון ציני של בעלי השליטה באל על לנצל את שליטתם בדירקטוריון כדי לחבל בכל מהלך שיביא לאובדן שליטתם בחברה – גם במחיר פגיעה בכל מהלך שיש בו כדי להציל את החברה מחדלות פירעון".

במכתבו מזהיר רוזנברג את הדירקטורים מפני הפרת חובתם על פי חוק החברות, למזעור נזקיהם של נושי החברה: "מן הראוי שתפנה את שימת לבכם של אותם אלה מחברי דירקטוריון אל על, שאינם בקיאים כמוך בדין", כתב רוזנברג לעורכת הדין, "כי בשלב זה, בו מצויה אל על מכבר במתחם חדלות הפירעון, קמה להם חובה נוספת על אלה שהם מפרים ברגל גסה זה מכבר, והפעם כלפי נושי אל על. אלה, כמו גם בעלי התפקיד שצפויים לנהל אותה לאחר קריסתה הקרובה, לא יהססו לבוא עמם חשבון בשל מעשיהם ובעיקר מחדליהם שיביאו לפגיעה בסיכויי אל על לפרוע את חובותיה לנושיה".

רוזנברג טוען כי הדבר לא רק מהווה חשש לקיומה של החברה אלא סכנה קיומית ובכך ציטט את דבריו של גונן אוסישקין במכתבו לשרת התחבורה מ-29 ביולי, שבו התריע כי "יש חשש אמיתי לקיומה של החברה אם לא יהיה סיכום על מתן הלוואת גישור של 45 מיליון דולר עד לסוף אוגוסט". על כך תמה רוזנברג, כי אם זהו אכן מצבה של אל על, מדוע מעכב הדירקטוריון מהלך שעשוי להזרים לה 75 מיליון דולר באופן מיידי.

עוד טוען רוזנברג במכתבו, כי אם אכן החברה נמצאת במצב כזה רעוע, למה חלפו להם 3 שבועות קריטיים כל כך מרגע בקשתו להיפגש. לטענתו, עיכובים בלתי סבירים ובלתי מוסברים אלו כשלעצמם מטילים צל כבד על טוהר כוונותיהם של חברי דירקטוריון אל על.

בתגובה לטענות על כך שהוא משמש כ'בובה' של אביו לרכישתה של אל על, מביא רוזנברג את דברי רשות החברות הממשלתית: "על רקע זה יובהר שדירקטוריון אל על אינו מוסמך ואינו אמון על שאלת מתן היתר השליטה וזהות הגורם המקבל את היתר השליטה. עמדתה של רשות החברות הממשלתיות בנושא זה חד משמעית היא, ודי בכך לסתום את הגולל על טענות, שאלות ורמיזות חסרות יסוד בעניין זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים