שיתוף
תגובות
כלכלה » תיירות » אלי רוזנברג קיבל אור ירוק לרכוש 45% מאל על
בדרך לחתימה?
לאחר בדיקה שארכה כשבועיים, הודיעה רשות החברות על אישורה לעסקת רכישת 'אל על' על ידי האברך החרדי אלי רוזנברג • בדירקטוריון 'אל על' מפנים כתף קרה
מטוס אל על | צילום: Rebius, שאטרסטוק

רשות החברות אישרה ביממה האחרונה את עסקת רוזנברג 'אל על', במסגרתה צפוי האברך החרדי אלי רוזנברג לרכוש 45% מחברת התעופה הישראלית, ובכך להפוך לבעל השליטה בחברה. במידה והעסקה אכן תצא לפועל, ירכוש רוזנברג את המניות מחברת 'כנפיים' של משפחת בורוביץ', השולטת כיום בחברה.

על פי הצעתו של רוזנברג, הוא יזרים לחברה 75 מיליון דולר עם חתימת העסקה, כאשר 15 מיליון דולר כבר הופקדו בחשבון נאמנות.

למרות שעל פניו נראה כי אישור המדינה סולל את הדרך לסגירת העסקה, נראה כי רוזנברג יידרש להזיע לא מעט. מכתבים שהוחלפו בין באי כוחו של רוזנברג לבין דירקטוריון 'אל על' דלפו השבוע לרשת ומהם עולה כי בחברת התעופה הישראלית לא ששים לסגור את העסקה ומעלים תהיות באשר לזהותו של הרוכש.

בדירקטוריון 'אל על' דורשים הבהרות במענה לשאלה האם אכן אלי רוזנברג הוא הרוכש, ולא אביו נפתלי (קני) רוזנברג. שכן במידה ואביו הוא זה שעומד מאחורי העסקה, היא לא תוכל להתבצע מאחר ואחד מתנאי הסף לעסקה היא אזרחות ישראלית, בה מחזיק רק רוזנברג הבן.

כפי שסוקר בהרחבה ב'בחזית', אלי רוזנברג הוא בנו של נפתלי (קני) רוזנברג, הבעלים של רשת בתי האבות הסיעודיים Centers Health Care במדינת ניו יורק רוד איילנד. רוזנברג הוא אברך כולל שגר בירושלים עם אשתו וילדיו ומחזיק באזרחות ישראלית, ועל כן הוא עומד בתנאי הראשוני של שליטה בחברת אל על, המצריכה היתר מהמדינה. הונו של רוזנברג האב מוערך בין 500 מיליון דולר למיליארד דולר.

נפתלי רוזנברג, אביו של בעל השליטה המיועד ב'אל על', הוא תושב ווסלי הילס הסמוך למונסי ומוגדר על ידי תושבי הסביבה כמי שמשתייך לזרם האורתודוקסי המודרני. עם זאת, בשבתות ובחגים הוא מתלבש בלבושים חרדיים.

בשיחה עם 'בחזית', אומר מקורב לרוזנברג כי בעברו הוא היה נחשב לפחות חרדי, אך במהלך השנים התחזק משמעותית. התפנית באורח חייו אירעה כאשר פגש לפני מספר שנים 'משולח' שהגיע לאסוף כספים בבתי נגידים בארה"ב, כאשר ביתו היה אחד מהכתובות ברשימתו.

בין אותו גבאי צדקה, שלימים התברר כי הוא תלמיד חכם עצום ועומד בראש כולל מוכר בארץ, לבין רוזנברג האב נרקמו קשרים מיוחדים – מה שהוביל בין היתר, להתחזקותו של נפתלי (קני) רוזנברג. בנוסף, היותו של גבאי הצדקה הבני-ברקי בין המקורבים לבתיהם של גדולי התורה בארץ הביאה גם לביקורים של נפתלי בבתי גדולי הדור והוסיפה להתחברותו למגזר.

אחד מאותם גדולי הדור היה מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, שאישיותו הייתה אהודה במיוחד אצל רוזנברג, והשפיע עליו רבות לתמוך בעולם התורה והחסד בארה"ק ובעולם. בשיחה עם 'בחזית' טוען אחד משכניו של רוזנברג כי ביקוריו של הרב שטיינמן בארה"ב במסעות גיוסי הכספים בארה"ב תרמו לכך רבות. בפורים אגב, מחלק רוזנברג על פי ההערכות, קרוב למיליון דולר.

נפתלי (קני) רוזנברג נמנה בין חסידיו של האדמו"ר הרב פנחס אבוחצירא שליט"א, שעל פי הדיווחים הוא גם אחד הגורמים החתומים על העסקה, לאחר שבירך את רוזנברג והמליץ להגיש הצעה לרכישת השליטה ב'אל על'. ל'בחזית' נודע, כי הקשר בין הרב אבוחצירא לרוזנברג חם מאוד, עד כדי כך שבחתונות ילדיו טס הרב אבוחצירא במיוחד לניו יורק כדי להשתתף בהם.

רוזנברג נחשב לציוני במהותו, והוא נמנה בין התורמים הבולטים לצה"ל. זו גם אחת הסיבות שמניעות אותו לרכוש את השליטה ב'אל על' באמצעות רכישת 'כנפיים'. זאת כמובן, לצד רצונו להגדיל את כבודה של השבת ולעצור את פעילות חברת הבת 'סאן דור' בשבתות, כמו גם הרחבת מערך המזון הגלאט-כשר בטיסות החברה.

בשיחה עם 'בחזית', אומר גורם בסביבת רוזנברג כי "אחת הסיבות לרכישת 'אל על' היא המטרה שנפתלי הציב לעצמו, שהחברה תתחיל לשמור שבת. בנוסף, יש מאחורי העסקה רצון ציוני עז לעזור למדינה. יש כאן יותר אידיאולוגיה מביזנס. הוא מוכן גם להפסיד מהעסקה".

למרות היותו עשיר, מבט לעבר ביתו שבווסלי הילס מגלה בית צנוע יחסית למעמדו והוא לא נתפס כפזרן. משרדו של נפתלי (קני) רוזנברג שוכן בשכונת ברונקס, והוא מעסיק ברשת בתי האבות שבבעלותו למעלה מ-300 משפחות חרדיות.

עם זאת, מי שיהיה חתום על העסקה, במידה וזו אכן תיחתם בהצלחה, הוא בנו הצעיר של נפתלי, אלי רוזנברג, אברך בשנות העשרים לחייו, בשל היותו אזרח ישראלי – תנאי סף לאישור העסקה.

ל'בחזית' נודע עוד, כי אותו גבאי צדקה שחתום על מערכת היחסים הענפה בין רוזנברג האב לבתיהם של גדולי התורה, כמו גם על תרומותיו הרבות לעולם התורה ולארגוני החסד, לומד בקביעות עם בניו של אלי רוזנברג. אלי עצמו, יושב ולומד בכולל קבוע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים