שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » אלמנטור מעלה מחירים והלקוחות זועמים
החברה החרדית
החברה שהוקמה ע"י בחורי הישיבה הודיעה כי היא תעלה את מחיר המנוי לשנה למנוים חדשים • החברה עובדת לפתח את 'אלמנטור קלאוד' שיהווה כמעין קורת גג אחת לבוני האתרים
אלמנטור | צילום: אתר החברה

חברת 'אלמנטור' (Elementor) הודיעה כי החל מה-9 במרץ הקרוב היא צפויה להעלות מחירים באופן דרמטי, ההודעה עוררה זעם רב בקרב קהילת המתכנתים ובוני האתרים, כאשר לפי שעה מדובר רק על משתמשים חדשים ולא על אלו שכבר קיימים ורק חפצים לעדכן את המנוי.

כאמור, אלמנטור החליטה להעלות מחירים כאשר אם עד היום חפצת להשתמש בתוסף של אלמנטור לאתר אחד נדרשת לשלם: 49 דולר לשנה עבור אתר בודד. 79 דולר לשנה עבור 3 אתרים. ו-200 דולר לשימוש ללא הגבלה (החבילה הפופלארית בקרב המתכנתים ובוני האתרים).

כאשר לפני תקופה, אלמנטור הודיעה כי האופציה ללא הגבלה מוסרת מאחר ולטענתם המנויים היו משותפים בין כמה משתמשים את הקוד בעורמה, ולכן הם נאלצו להגביל את השימוש ל'שימוש סביר' של 1000 אתרים בשנה. הצעד התקבל בהסתייגות בקרב קהילת בוני האתרים אך יחד עם זאת בהבנה.

וכעת עם העלאת המחירים המשתמשים החדשים נדרשים לשלם מחירים גבוהים במאות אחוזים לפי הודעת החברה: 49 דולרים לשנה עבור אתר בודד עם תמיכת פרימיום, 100 דולרים לשנה עבור 3 אתרים עם תמיכת פרימיום, 200 דולרים עבור 25 אתרים (כולל בונוס של 100 אתרים 'מוכנים להתקנה'), 500 דולרים עבור 100 עבור אתרים עם תמיכה יותר ישירה בצ'אט, וחבילה של 1,000 דולר ל-1,000 אתרים.

Elementor (אלמנטור) היא חברת תוכנה ישראלית, שהוקמה על ידי יוני לוקסנברג, ואריאל קליקשטיין, שני בחורי ישיבה. החברה עוסקת במתן שירותי פיתוח אתרים. בונה האתרים של החברה נמנה בין חמשת תוספי ה-WordPress הפופולריים בעולם, עם למעלה מ-5 מיליון התקנות פעילות. פלטפורמת אלמנטור מפעילה 2.24% ממיליון האתרים המובילים בעולם.

יוני לוקסנברג ואריאל קליקשטיין בכנס פאשקעוויל | צילום: ישראל ברגמן, היפר הפקות

מאז שאלמנטור הוקמה ב-2016 היא גדלה. בהיקפים משמעותיים וכיום התוסף שלהם משווק ב-57 שפות, כשמצוין בחנות ההורדות שהם חצו את רף ה-5 מיליון הורדות ברחבי העולם.

למי שלא בקי בעולם בניית האתרים, בונה האתרים של אלמנטור נבנה בפלטפורמת קוד פתוח, ברישיון GPLv3, והוא מאפשר למשתמשים בפלטפורמת WordPress ליצור ולעצב את האתרים באמצעות שימוש בטכניקות אינטואיטיביות כמו 'גרור-שחרר'. מלבד הגרסה החופשית שלה, מציעה אלמנטור גם גרסת פרימיום, 'אלמנטור פרו', שבה תכונות רבות נוספות ולמעלה מ-700 ווידג'טים, ובפועל כל אדם שירצה לבנות אתר מקצועי ישתמש בגרסת הפרו.

בשל העובדה כי כי מדובר בקוד פתוח, זה מהווה כר נוח לתוספים מיוחדים ומשונים שעוזרים לכל מיני מפתחים להתאים אותו לשימושים שלהם.

התוסף של אלמנטור הצליח ברחבי העולם והוא מהווה 'גיים צ'יינג'ר' בעולם בניית האתרים מאחר והחברה פיתחה מערכת לבניית אתרי וורדפרס בקלות לאנשים בלי ידע בכתיבת קוד – אלא באמצעות ממשק פשוט. למרות העובדה שהממשק פשוט ואמור לשמש גם את בעלי הידע הבסיסי ביותר, באלמנטור מתגאים במערכת המתאימה לבוני אתרים מקצועיים יותר המגיעים מרקע של פיתוח.

כעת, אלמנטור מנסה להתרחב ועובדת לפתח על גבי וורדפרס חידוש חדש שנקרא 'Elementor cloud'  שכעת עדיין בגרסת בטא ניסיונית ועשוי בעצם לשמש כמעין קורת גג אחת לבונה אתר שכולל גם שרת שלהם כאשר המשתמש ישלם בתשלום אחד חודשי את כל השימושים במקום לפצל אותן בין כמה חברות. מדובר מהלך שבעצם מתחרה באופן ישיר ב wix.

הזעם בעקבות העלאת המחירים מצטרף לאי שביעות רצון מסויימת בקרב משתמשי הפלטפורמה, "לא הכל חלק עם אלמנטור, מאחר וישנה בעיה"  אומר ל'בחזית' מ' מתכנת בונה אתרים, "התמיכה של אלמנטור לא טובה, מאחר וקשה לה להתאים את התמיכה שלהם למתכנתים שעובדים עם תוספים שונים ומשונים על אלמנטור, וכל פנייה אליהם נגמרת ב"אין לנו מה לעשות, זה כנראה תוסף שמתנגד עם אלמנטור" ומצד שני הם צריכים לתת תמיכה לאדם מן הרחוב".

"דבר נוסף בעייתי, הוא העדכונים שהם אכן משפרים אך לא מספיק יציבים, כי אם אני בתור מתכנת שמוסיף כל מיני תוספים על אלמנטור, ופתאום אלמנטור מוציאים עדכון חדש, וזה גורס לך את כל התוספים שעדכנת ובנית, אתה נמצא מול שוקת שבורה".

"ככל הנראה העלאת המחירים קשורה לכך שהחברה עברה לאחרונה למשרדים גדולים באיזור הבורסה תוך שהם מגייסים עובדים בכמות רבה, זאת ככל הנראה בניסיון להתאים את שירות התמיכה לרמה המתבקשת, לכלל רמות המשתמשים, וכזה מהלך עולה כסף, ולכן העלאת המחירים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים