שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אלף איש מתו בחודש – ליברמן: "אני שלם עם זה"
מכילים מתים
באשר לביטול סעיף הנכד בחוק השבות – ליברמן הביע את התנגדותו ואמר כי "רות המואביה לא הייתה עוברת גיור אצל דרעי וגפני"
אביגדור ליברמן | צילום: שריה דיאמנט- מקור ראשון
צילום: הועידה לכלכלה, חברה וחדשנות- מקור ראשון

שר האוצר אביגדור ליברמן שוחח לפני שעה (שני) קלה עם עורך מקור ראשון חגי סגל בוועידת הכלכלה שמקיים העיתון בבנייני האומה בירושלים.

בתשובה לשאלה על ריצה במפלגה משותפת עם ראש הממשלה בנט ושר המשפטים סער אמר ליברמן כי "לא פוסל שום דבר, בפוליטיקה הישראלית לא פוסלים שום דבר". ליברמן אמר כי באשר למדיניות הכלכלית בנט וסער רואים איתו את הדברים באותו אופן- "אני שמח שראש ממשלה ואני משדרים על אותו גל ודווקא מבחינה כלכלית אנחנו ראינו ממש עין בעין. בנושא כלכלי אין שום ויכוח. פה זה הצד הזה של הממשלה. הפעם זה ימין שהוא באמת גם ימין כלכלי. גם בנט וגם גדעון סער. בתחום הכלכלי זה הרמוניה וגן עדן."

שר האוצר התייחס לנושא יוקר המחיה: "אי אפשר להתכחש לזה. אנחנו מדינה מאוד יקרה. התחלנו לפני שמונה חודשים ממדרגה מאוד גבוהה. אי אפשר בשמונה חודשים לתקן כל העוולות מאז 48. אנחנו נמצאים בתקופה שיש קפיצת מחירים בכל העולם. וגם בתקופת מגיפת קורונה, ולמרות זה אנחנו משתדלים לעשות כמיטב יכולתינו".

"הוצאת הביטחון של מדינת ישראל בממוצע פי שניים וחצי יותר גבוהות מכל מדינה ממוצעת ב-OECD. תמיד היה וצריך לקחת בחשבון." ליברמן אמר כי מחירי הדלק נקבעים בנוסחה שמושפעת ממחירי הדלק בשוק העולמי והוסיף- "כנראה תהיה עוד עליה". באשר למחירי החשמל אמר ליברמן כי מהזולים במדינות המתקדמות.

באשר לנושא העלאת שכר המינימום אמר ש"הדרך הכי בטוחה לרסק את הכלכלה זה-זה פופוליזם." השר אמר כי השכר שנקבע גבוה יותר מארה"ב והעלאה ל7000 תשליך על יוקר המחיה ותביא לגידול אינפלציה ולעליה באבטלה. ליברמן אמר כי "אי אפשר באופן חד צדדי אחרי מו"מ מפרך אתה חותם עם עוד שלושה צדדים ואתה אומר אני באופן חד צדדי מבטל". ליברמן אמר כי העיסקה נחתמה ב-3 בנובמבר ועד לפני שבוע לא נשמעה הביקורת שעולה כעת. ליברמן אמר כי הוא רואה את הפתרון במענק עבודה (מס הכנסה שלילי) למשתכרים משכורות נמוכות.

באשר לביטול סעיף הנכד בחוק השבות – ליברמן הביע את התנגדותו ואמר כי "רות המואביה לא הייתה עוברת גיור אצל דרעי וגפני".

בהתייחסות לשאלתו של עורך מקור ראשון חגי סגל – "בקורונה מתו 1000 איש בחודש האחרון". השר ליברמן: "תראה, אני שלם עם זה לגמרי. ההחלטה היא בסוף- כל החיים שלנו זה ניהול סיכונים. אתה חייב לקבל החלטות לא פשוטות לא פעם. זה לא רק ביציאה למלחמה. נניח אנחנו יודעים שכל שנה בתאונות דרכים לצערי ימותו 360, 350 אנשים, תלוי באיזה שנה,, אנחנו יודעים את זה מראש ואף אחד לא מוציא את הרכב מחוץ לחוק. כל החיים שלנו זה ניהול סיכונים. ההחלטה היא מאוד לא פשוטה, סך הכל החלטות לא פופליסטיות, החלטות נכונות ואני שמח שקיבלנו החלטות כאלה."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים