שיתוף
תגובות
יהדות » אלפים במעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי
כמידי שנה
בסיום תפילה זו נערך מעמד "קבלת עול מלכות שמים" ותפילות לשלום עם ישראל והעולם ע"י הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שליט"א ורב הכותל המערבי הגר"ש רבינוביץ שליט"א
ברכת כהנים בכותל | צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

אלפים פקדו את רחבת הכותל המערבי החל משעות הבוקר המוקדמות והשתתפו במעמד ברכת הכהנים המסורתי שהתקיים הבוקר (רביעי) ברחבת הכותל המערבי במתכונת חגיגית ומרגשת בהשתתפות מאות משפחות כהנים מרחבי הארץ.
 
ברכת הכהנים בכותל המערבי הפכה להיות מסורת של למעלה מיובל שנים. המעמד הינו מלא בהתרגשות, תקווה ותפילה, ככתוב בספר "דברי הימים": "וַיָּקֻמוּ הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם וַיְבָרֲכוּ אֶת הָעָם וַיִּשָּׁמַע בְּקוֹלָם וַתָּבוֹא תְפִלָּתָם לִמְעוֹן קָדְשׁוֹ לַשָּׁמָיִם". )דברי הימים ב פרק ל, כז).

המעמד, שהחל לפני כ-50 שנה מיסודו של הגה"צ רבי מנחם מנדל גפנר זצוק"ל, ומאורגן מזה שנים על ידי הקרן למורשת הכותל המערבי בימי חול המועד פסח וסוכות, בו מברכים מאות כהנים את הקהל בברכה המיוחדת מהתורה ואליה נוהרים משתתפים רבים.

על מנת לעמוד בצפי הגעתם של כלל הציבור מרחבי הארץ תוך שמירה על ההנחיות. השנה, פיצלה הקרן למורשת הכותל בהתאם להנחיות משרד הבריאות את ברכת הכהנים המסורתית לשני מעמדים שונים, המתקיימים יום אחר יום מתוך רצון למנוע צפיפות ולפזר את העומסים.

ברכת הכוהנים המסורתית התקיימה במעמד הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שליט"א, רב הכותל והמקומות הקדושים, הגאון רבי שמואל רבינוביץ שליט"א, רב המשטרה הרב רמי ברכיהו ושגריר ארה"ב בישראל לשעבר הכהן מר דוד פרידמן.

בסיום תפילה זו נערך מעמד "קבלת עול מלכות שמים" ותפילות לשלום עם ישראל והעולם ע"י הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שליט"א ורב הכותל המערבי הגר"ש רבינוביץ שליט"א.
 
לפני התיבה בשחרית התפלל הרה"ג מרדכי גפנר שליט"א בנו של מייסד המעמד ולתפילת מוסף רב הכותל המערבי הגר"ש רבינוביץ שליט"א, כשמקהלת נרננה הנעימה את המעמד בשירי ערגה והלל.
 
רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א: "ברכת הכהנים הכתובה בתורה יש בה הבטחה לשמירה מן המזיקים ולשלום על ישראל, במיוחד בימים אלה בהם עם ישראל נדרש לאמונה, לביטחון, לבטיחות ולבריאות".

הקרן למורשת הכותל המערבי מבקשת להזכיר לציבור כי גם מחר יום חמישי ב' חול המועד תתקיים ברכת כהנים נוספת באותה המתכונת על מנת לאפשר לציבור שלא הגיע היום- להגיע מחר.

1
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
2
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
3
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
4
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
5
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
6
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
7
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
8
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים