שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אלפים מפגינים נגד המשטרה באום אל-פחם
עבאס הותקף
אלפי בני אדם משתתפים בהפגנת מחאה באום אל פחם נגד האלימות והפשיעה בחברה הערבית. מפגינים קראו ליו"ר רע"ם להסתלק, והוא נאלץ להתבצר במסעדה
כוחות המשטרה בההפגנה באום אל פחם | צילום: דוברות הרשימה המשותפת

אלפים השתתפו היום (שישי) בהפגנת ענק באום אל-פחם נגד הפשיעה והאלימות הרצחנית בחברה הערבית בכלל, ובעיר בפרט. במשטרה ציינו כי כמה מפגינים ירו זיקוקים והשליכו אבנים לעבר שוטרים, וקראו למוחים להימנע מהפרות סדר.

מוקדם יותר המשטרה חסמה לתנועת כלי רכב את צומת מגידו לכיוון מערב וצומת מי עמי לכיוון מזרח בכביש 65, עומסי תנועה כבדים באזור. נחסמה הגישה לתחנת המשטרה בעיר. המשטרה מבקשת שמי לא משתתף בהפגנה – לא יגיע לכביש 65, אלא ייסע בדרכים חלופיות.

יו"ר רע"ם שהגיע אף הוא לאום אל-פחם גורש מהמקום על ידי המפגינים. "אתה בוגד, אין לך כבוד", הטיחו המפגינים בח"כ עבאס ודחפו אותו. "לאום אל-פחם אתה לא תיכנס". יו"ר רע"מ הוכנס לאחת המסעדות בכניסה לאום אל פחם, בעת שההמון הזועם המתין לו בחוץ. כעבור שעה הוא הוצא מהמקום לאחר שחברי כנסת מהמשותפת התערבו בנעשה.

עבאס התייחס להפגנה האלימה בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "מי שתוקף אותי הם מעטים מחוץ לאום אל-פחם ממפלגות אחרת, תושבי אום אל-פחם יודעים לכבד אורחים וכולנו מאוחדים נגד האלימות בחברה שלנו ונגד כישלונה של המשטרה בעבודתה. מי שנושא האחריות לכך הוא מי שהסית נגדי עד היום ומי שממשיך להסית".

מהמשטרה נמסר כי "בדקות האחרונות החלו הפרות סדר וידויי אבנים לכיוון כוחות משטרה הפרוסים מחוץ לתחנת המשטרה באום אל פאחם. אנו רואים בחומרה ידויי אבנים ע״י פורעי חוק ומפרי סדר שעלולים לפגוע בחיי אדם, הן בשוטרים והן במפגינים עצמם. בשעה זו אלפי מפגינים נמצאים באזור כביש 65 והעיר אום אל פאחם. כוחות המשטרה פרוסים באזור ויפעלו ככל שידרש לשמירה על הסדר הציבורי במקום".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, מההפגנה באום אל פחם: "עשרות אלפים נמצאים כאן באום אל פחם. עם שלם שנאבק למען בטחון אישי, בשביל לחיות בשלום, ובשביל לנצח את האלימות ואת הפשיעה. המשטרה מונעת מהאנשים להגיע לאום אל פחם כי היא פחדנית מול המפגינים ומול ארגוני הפשע. אנחנו נמשיך להאבק בשביל לחיות בכבוד ולנצח את האלימות והפשיעה".

ח"כ יוסף ג'בארין, תושב העיר שנפצע מירי משטרתי בהפגנה בשבוע שעבר ומשתתף בהפגנה: "אום אל-פחם מספקת עכשיו תשובה ניצחת לשוטרים האלימים, שחלשים מול פושעים וברוטליים מול מפגינים. אלפים רבים ברחובות, ערבים ויהודים שמשמיעים צעקה צודקת למען שוויון ומיגור האלימות, למרות משטרה שניסתה לחסום את הדרכים בפני המפגינים. אנו דורשים תכנית אמיתית למיגור הפשיעה במקום הפייק-תכנית של נתניהו שאפילו לא מדברת על ריסוק ארגוני הפשע, ונעדרת מענים ראויים בחינוך, דיור ורווחה".

מי שעוד הגיע הוא חבר הכנסת יאיר גולן, שסיפר: "באתי לאום אל-פחם עם כל מרצ כדי להראות סולידריות עם החברה הערבית שסובלת מאלימות והזנחה קשה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים