שיתוף
תגובות
חדשות » אלפים נענו לקריאת האלמנה ועולים לחומש
במלאות שבוע לרצח
לטענת המארגנים מעל 10,000 בני אדם נענו לקריאת האלמנה וצועדים אחריה לחומש. אלמנתו אתיה דימנטמן: "נחזור לכל המקומות, *כמו שיהודה חלם, וכל עם ישראל חלם וחולם"
בסיס מג"ב שהוקם בחומש | צילום: ישיבת חומש

מעל עשרת אלפים בני אדם נענו לקריאתה של אלמנתו של נרצח הפיגוע יהודה דימנטמן וצועדים ברגעים אלו לחומש בגשם השוטף.

בראש התהלוכה צועדת אלמנתו של יהודה אתיה דימנטמן, יחד עם אביו הרב מרדכי דימנטמן ובני משפחתו של יהודה, ואיתם ראש ישיבת חומש הרב אלישמע הכהן וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וחברכי כנסת מכל הסיעות שהגיעו לחזק את דרישת המשפחה שלא רק שלא להרוס את ישיבת חומש, אלא להסדיר אותה כתשובה לרצח.

אלמנתו אתיה אמרה: "ככל שיש פה יותר אנשים ויותר גשם זה יותר מאתגר וקשה לנו, יהודה יותר שמח. ברור לי. ואנחנו מזמינים את כל עם ישראל, את כל מי שלא הגיע או שהתחרט שלא הגיע, מוזמנים לצעוד איתנו בלב או להגיע לכאן מחר או מחרתיים. נחזור לכל המקומות, *כמו שיהודה חלם, וכל עם ישראל חלם וחולם גם אם הוא לא מרגיש את זה".

גם חברי כנסת רבנים ואנשי ציבור נענו לקריאה ועלו עם האלפים לחומש ובהם הרב דב ליאור מבכירי רבני הציונות הדתית, הרב אליקים לבנון רב השומרון, הרב יעקב שפירא ראש ישיבת מרכז הרב, הרב מיכה הלוי רבה הראשי של פתח תקווה, הרב דוד פנדל ראש ישיבת שדרות. הרב דודי דודקביץ רבה של יצהר, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) ח"כ בצלאל סמוטריץ, ח"כ אורית סטרוק, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) ח"כ משה ארבל (ש"ס) ח"כ אבי מעוז (נועם).

רגע לפני עלייתו לחומש אומר ראש מועצת שומרון יוסי דגן  "למעלה מעשרת אלפים איש בדרכם לחומש, מכל רחבי הארץ, שטף ענק, שאף אחד לא חשב עליו ובעיקר לא הממשלה הזו. העם מצביע ברגליים, העם רוצה את חומש בנויה, העם רוצה את ישיבת חומש מוסדרת, העם רוצה תשובה ציונית ונחושה לטרור, גם בטחונית וגם אזרחים. עם ישראל כולו אחרי שבוע קשה מאוד ויחד עם המשפחה היקרה, משפ' דימנטמן, באנו לתת לעם הזה תקווה- של התיישבות, של ציונות, של החזרת הכבוד הלאומי והביטחון הלאומי, ואנחנו אומרים לממשלה הורידו את ידיכם מחומש".

עוד הוסיף ראש המועצה ואמר כי אנחנו עומדים כאן עם משפ' דימנטמן היקרה, עם אתיה ואנחנו אומרים לראש הממשלה אתה אחראי לתת את התשובה לרצח הזה! אתה אחראי! אנחנו אומרים לכל הפוליטיקאים בירושלים וכל חברי הממשלה שרק השבוע הצטלמו חברים בקואליציה עם המחבל ראאד סאלח, ואנחנו מצפים לתשובה של אישור ישיבת חומש עוד היום!"

האלפים צועדים עם משפחת דימנטמן משבי שומרון לעבר ישיבת חומש בה למד יהודה הי"ד. הצעדה תעבור גם במקום הפיגוע בו התחבאה חוליית המחבלים ומשם ביצעה את הירי לעבר הרכב שבו הוא נסע.

בתום הצעדה תיערך אזכרה לזכרו של יהודה בהשתתפותם של האלפים יחד עם רבנים, אישי ציבור וחברי כנסת.

נזכיר כי בתחילת השבוע הודיעה האלמנה אתיה דימנטמן כי נודע לה כי בכוונת הממשלה להרוס את הישיבה בתום השבעה וכן להציב פלוגת מג"ב במקום על מנת למנוע את חזרתם של התלמידים. היא קראה לציבור לצעוד איתה לחומש מייד בתום השבעה ואמרה: "בנט, גדלת על ערכים של תורה ומוסריות, ויהודה היה איש של צדק. זה נראה משהו קטן לבקש שהישיבה תישאר בחומש אבל זה משהו גדול שקשור לגאולה. ביום חמישי נעלה לקבר ומשם נצעד חזרה לחומש.

"אנחנו מזמינים את כל עם ישראל לצעוד איתנו, בואו לצעוד איתי ועם דוד ועם כל המשפחה. מי שיבנה את חומש לא יצטער", הוסיפה האלמנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים