שיתוף
תגובות
יהדות » אלפי בנות ישראל מול קומץ פרובוקטיבים בכותל
קידוש השם
אלפי בנות סמינר ואולפנה מלאו הבוקר, ראש חודש אייר את רחבת הכותל המערבי, לתפילת ראש חודש, במטרה לחזק את קדושת הכותל המערבי מול אלו המבקשים לחללו
רחבת הכותל | צילום: Framalicious, שאטרסטוק

קידוש השם ברחבת הכותל המערבי: אלפי בנות סמינר ואולפנה מלאו הבוקר (שני), ראש חודש אייר את רחבת הכותל המערבי, לתפילת ראש חודש, במטרה לחזק את קדושת הכותל המערבי מול אלו המבקשים לחללו.

בחסות ההסתדרות הציונית העולמית ובפעילות מרכז ליב"ה, אלפי בנות ישראל באו לכותל המערבי, בעשרות אוטובוסים, מכל רחבי הארץ, במטרה להודות לה' על ניסיו ועל חסדיו, לחזק את קדושת הכותל ולהכריז: כולנו מאוחדים מול הרפורמים והקונסרבטיבים שעושים הכל כדי למחוק את הצביון היהודי מפניה של מדינת ישראל.

בקרן למורשת הכותל המערבי מציינים כי על פי הוראות משרד המשפטים הוצב מתחם ייעודי לטובת קבוצת הרפורמים, על מנת לייצר הפרדה בינן לבין יתר המתפללות ולמנוע חיכוכים מיותרים; אך למרות הבקשות החוזרות ונשנות הן בחרו שלא להיכנס למתחם ולהפר את הסדר הציבורי.

יתרה מכך מציינים בקרן למורשת הכותל כי הגברת יוכי רפפורט, מראשי הקבוצה הרפורמית, החליטה לייצר מהומה ופרובוקציה ויצאה לעבר קבוצות מתפללים שעמדו ברחבה העליונה מתוך מטרה להלהיט את הרוחות ולהפר את הסדר הציבורי.

מנהל התפעול של הקרן למורשת הכותל מר עדן שמעון פנה אליה אישית כדי שתכנס חזרה אל הרחבה על מנת למנוע אלימות ולא להפוך את הכותל המערבי למקום הפגנה, אך זו בחרה להמשיך במעשיה ולהפוך שוב את המקום לשדה קרב.

אורן הניג, מנכ"ל מרכז ליב"ה אמר כי "בשיתוף ההסתדרות הציונית העולמית שינענו לתפילה בכותל המערבי עשרות אוטובוסים מרחבי הארץ של מתפללות. מרגש לראות מאות נשים ממלאות את הרחבה, כאשר לעומתן קומץ נשות הפרובוקציה מנסות להפריע לתפילה – לבזות ולפגוע בקדושת הכותל".

הרפורמים מגיבים לטענת הקרן למורשת הכותל כי יוכי רפפורט יצרה פרובוקציה כשעלתה לרחבה העליונה: "ההקצנה בכותל הולכת וגוברת. עכשיו גם נוכחותה של אישה ברחבה המרכזית של הכותל, שאינה רחבת תפילה, היא פרובוקציה. זו תוצאתה של דה לגיטימציה ודמוניזציה מתמשכת של נשות הכותל בפרט ושל נשים בכלל בכותל המערבי. במקום לנקוט צעדים נגד מי שתקפו את נשות הכותל, סדרני הקרן מאשימים את נשות הכותל שהן קורבנות התקיפה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים