שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אלפי מבוגרים נשארו ללא מסגרת הולמת
סכנה למרכזי היום
מנכ"ל הל"ב, שלח מכתב דחוף השבוע לחברי הכנסת, בו הוא מתריע, שבוע לפני הפסקת השיפוי ממשרד הרווחה, כי אלפי קשישים יהיו ללא מסגרת הולמת
חברת סיעוד | צילום: pikselstock, שאטרסטוק

שמואל (סמי) קידר, מנכ"ל הל"ב, שלח מכתב דחוף השבוע לחברי הכנסת, בו הוא מתריע, שבוע לפני הפסקת השיפוי ממשרד הרווחה, כי אלפי קשישים יהיו ללא מסגרת הולמת. "מרכזי היום הם הפתרון היחידי להפגת הבדידות של הקשישים בקהילה".

"להסתגרות בבית מחיר נפשי כבד שעלול לגרום לדיכאון, מחלות ומוות, ראינו את זה לצערנו אחרי הסגר הראשון והשני", הוסיף קידר, "במרכזי היום הקשישים מקבלים ארוחה חמה, יחס אישי, טיפול מקצועי, הפעלות, חוגים, ומקום בו הם מקיימים מפגשים חברתיים".

בתקופת הקורונה הייתה ירידה בכמות הקשישים המבקרים במרכזי היום ברשויות המקומיות והאזוריות בכל רחבי הארץ. הסיבות לירידה היו בשל החשש הבריאותי של הקשישים מלהידבק בנגיף ובשל האפשרות שניתנה להם לקבל גמלה בכסף במקום.

לאור הירידה בכמות המבקרים מחד ולאור העלייה בהוצאות התפעול, ליישום ההתאמות על פי התו הסגול והירוק, מאידך, נקלעו העמותות לזקן המפעילות את מרכזי היום לקשיים כלכליים מה שעלול היה לפגוע במתן מכלול השירותים.

בעקבות מגפת הקורונה סוכם לשלם עבור יום ביקור במרכז היום תעריף רגיל. מדובר בתוספת לא גדולה אך נחוצה והכרחית מאוד להמשך הפעילות של מרכזי היום שכידוע הם לא ארגונים למטרת רווח והם אחד מהכלים של החברה הישראלית לסייע לזקנים.

"מפרוץ הקורונה ובמהלך השנתיים האחרונות", אומר קידר, "אנחנו נאלצים לבקש מדי חודש הארכה של השיפוי, מצב הגורם לחוסר ודאות ומקשה מאוד, יתרה מכך, נכון להיום, השיפוי אמור להיפסק בסוף דצמבר 2021 ולא יימשך במהלך 2022. לצערנו, הקורונה עדיין כאן וללא קבלת שיפוי רציף גם ב-2022 לא נוכל להמשיך ולהעניק את השירותים החיוניים לקשישים בקהילה".

באיגוד הל"ב מבהירים כי אינם רוצים לפגוע בקשישים ובבני משפחותיהם אך הם עומדים בפני שוקת שבורה ומתריעים כי לא יוכלו להמשיך להפעיל את מרכזי היום ללא השיפוי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים