שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אלפים נעצרו בהפגנות תמיכה בנבלני
רוסיה
כ-40 אלף בני אדם מפגינים בערים רבות במדינה, בעקבות מעצרו של מנהיג האופוזיציה בעת שנחת במוסקבה. ארגון זכויות אדם עדכן כי 2,131 איש נעצרו במחאות
אלכסיי נבלני | צילום: Jonas Petrovas, שאטרסטוק

עשרות אלפי בני אדם הגיעו היום להפגנות תמיכה במנהיג האופוזיציה ברוסיה, אלכסיי נבלני, שנעצר בעת נחיתתו בשדה התעופה במוסקבה. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, היו לפחות עשרת אלפים משתתפים בבירה, בעוד שהקרמלין דיווח על 4,000 בלבד. מוקדי הפגנות נוספים התקיימו בהם במחוז סיביר ובמזרח המדינה.

יותר מ-2,100 בני אדם נעצרו בהפגנות שנערכו בכ-70 ערים ברחבי המדינה, ורעייתו של נבלני, הודיעה כי היא עצמה נעצרה בהפגנה במוסקבה. נבלני קרא השבוע לתומכיו לצאת לרחובות ולהפגין, לאחר שנעצר ביום ראשון במוסקבה עם שובו מגרמניה לראשונה מאז שהורעל בקיץ האחרון.

מעצרו של נבלני לווה בטענה שהפר את המאסר על תנאי שהוטל עליו בשנת 2014, כשיצא מרוסיה לגרמניה על מנת לקבל טיפול מציל חיים. לאחר מעצרו, פרסם ארגונו של נבלני תחקיר מקיף שחשף את השחיתות והכשלים סביב בניית ארמון הפאר הנטוש של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, באזור הים השחור.

העימותים עם משטרת המהומות התנהלו בין היתר במוסקבה, בסנט פטרבורג ובערים נוספות. בכמה מקומות המפגינים השתמשו בגז פלפל כדי להתגונן מפני השוטרים. רוסיה מאשימה דיפלומטים אמריקניים בפרסום המחאות למען נבלני, והמסלולים בהן יעברו.

תומכיו של נבלני מעריכים כי יציאתם לרחובות במספרים גדולים תוכל לייצר מחאה גדולה מצד מדינות המערב נגד משטרו של הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין. לעת עתה נראה כי לחצי המערב, אשר מתחו ביקורת על מעצרו של נבלני, אינם משפיעים על מקבל ההחלטות במוסקבה וכי הוא צפוי להישאר במעצר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים