שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אלפי פלסטינים קיבלו אישורי כניסה מזויפים
מחדל
בהתאחדות הקבלנים טוענים כי ספסרים פרצו למערכת הממוחשבת הממשלתית להפקת רישיונות עבודה. ק', קבלן, גילה כי 312 עובדים פלשתינים רשומים כעובדים שלו
אתר בניה, אילוסטרציה | צילום: Fotokon, שאטרסטוק

בענף הבנייה מדווחים על חשד חמור לפריצה למערכת רגישה של צה"ל, שמשמשת לאישור כניסה לעבודה בישראל של עובדים פלסטינים, וטוענים כי מדובר ב"פריצה שיש בה כדי לפגוע בביטחון המדינה".

על פי החשד, פרצו ספסרים ברישיונות עבודה לפלסטינים למערכת, וזיהו בה תיקי קבלנים שלא מעסיקים עובדים מהרשות הפלסטינית. אותם ספסרים רשמו על שם המעסיקים הללו מאות עובדים בצורה לא חוקית. כך התאפשר להם לספסר ברישיונות העבודה, ולהציע לעובדים דרך להיכנס לישראל בצורה לא חוקית.

מעבר לעובדה כי מדובר בעבירה פלילית, והעובדים מועסקים ללא ביטוח ובצורה לא חוקית, התופעה המתוארת עלולה להוות סכנה לביטחונה של מדינת ישראל. כך מפרסמת הבוקר (ה') עורכת מדור הכלכלה של "ישראל היום", סוניה גורודיסקי.

המערכת "אתר למעסיק", שמנוהלת על ידי המינהל האזרחי, החלה לפעול בספטמבר 2021. החשד התעורר אצל קבלנים לאחר שבתקופה האחרונה הם קיבלו הודעות מרשות האוכלוסין וההגירה, שלפיהן הם מאחרים להעביר פרטים המשמשים ליצירת תלושי שכר עבור עובדים פלסטינים שהם מעסיקים.

אך לאחר בירור – נתגלה כי מדובר בחברות בנייה שהפסיקו להעסיק עובדים זה מכבר. על פי החוק, רשות האוכלוסין היא שמנפיקה את תלושי השכר, ולא המעסיק עצמו.

פניות כאלה של קבלנים הופנו אל מערכת הביטחון, אל משרד הפנים ואל התאחדות הקבלנים "בוני הארץ", שאף פנתה במכתב חריף ביום שלישי האחרון לשר הביטחון ולמתאם פעולות הממשלה בשטחים, שבו התריעה על הפריצה.

מנכ"ל התאחדות הקבלנים "בוני הארץ", אמנון מרחב, במכתב שמופנה אל שר הביטחון בני גנץ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים רסאן עליאן וראש מערך הסייבר גבי פורטנוי:
"מדובר בפריצה שלישית במספר מאלו הידועות לנו, שמתרחשת בתוך חודשים ספורים, ויש בה כדי לפגוע בביטחון המדינה עד כדי עבירות פליליות של ממש".

מרחב הוסיף: "בשבוע שעבר, שני קבלנים אשר מחזיקים בתיקי מעסיק שאינם פעילים, גילו במפתיע כי גורם עלום פרץ את המערכת והזמין בשמם מאות פועלים – שקיבלו היתרי העסקה ונכנסו לעבוד בישראל. מרגע היוודע האירוע, מיהרו הקבלנים לבטל היתרים אלו ולהגיש תלונה במשטרה, אך עד כה לא קיבלו הודעה חוזרת בעניין זה. העתק מהתלונות שהוגשו במשטרה נשלח גם למתפ"ש, ומשם נמסר כי הנושא בבדיקה, וכי הם סבורים כי המערכת אינה בטוחה דיה לשימוש".

ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר בתגובה: "עם היוודע למנהל האזרחי על כניסות לאתר שלא כדין, נחסמה הכניסה לאתר לצורך שדרוג ושיפור האבטחה. המידע בדבר הכניסה הועבר להמשך טיפול של רשות האוכלוסין וההגירה וכן המעסיקים התבקשו להגיש תלונה במשטרה".

"כל הליקויים שאותרו ע"י חברת מל״מ ומערך התקשוב מטופלים בהתאם. נדגיש כי מל״מ ומערך המחשוב של המנהל האזרחי מבצעים בדיקות חדירה כל העת, וזאת כדי לאבטח באופן המירבי את האתר ולמנוע חדירות עתידיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים