שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אלקין גינה את הפגישה, גולן: "אמירה ילדותית"
פגישת גנץ - אבו מאזן
סגן השרה יאיר גולן תקף את אלקין ואמר: "האמירה של אלקין היא אמירה ילדותית, כל כך מטופשת ולא אחראית. טוב שהתקיימה הפגישה"
זאב אלקין | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

סערה בקואליציה סביב פגישתו של שר הבטחון גנץ עם יו"ר הרש"פ אבו מאזן אמש בביתו של גנץ בראש העין, כאשר השר זאב אלקין מתח הבוקר (ד') ביקורת בריאיון ל-103FM כשאמר שלא ידע על הפגישה מראש ואמר כי "אינו מייחס לה חשיבות גדולה", תוך שהוא מדגיש שאינו מבין מדוע בחר גנץ להזמין את אבו מאזן לביתו.

"אני לבית שלי לא הייתי מזמין מישהו שמשלם משכורות לרוצחי ישראלים ורוצה לשים את בכירי צה"ל בכלא בהאג, כולל את המארח עצמו. זה הזוי, אבו מאזן מממן קמפיין בהאג כדי לשים את גנץ מאחורי סורג ובריח כי הוא רואה בו פושע מלחמה בתקופה שהיה רמטכ"ל. בן אדם כזה לא הייתי מזמין אליי הביתה", אמר.

השר הוסיף כי "המגעים בין בכירים ישראלים לפלסטיניים היו כל הזמן נתניהו אירח את אבו מאזן בבלפור ב־2010 היו שרי ביטחון שנפגשו איתו ועם בכירים פלסטיניים אחרים אבל כל אחד והטעם שלו".

בריאיון הושמעה לו הקלטה שבה הוא מכנה את יו"ר הרשות "טרוריסט". הוא השיב: "לא שיניתי את דעתי, הוא בן אדם שמשלם משכורות לטרוריסטים, ולא רק כאלה שבעבר הרחוק – צעיר שיצא עכשיו לרחוב וירצח ישראלי חס וחלילה יקבל משכורת מאבו מאזן, לפעמים בגובה משכורת של שר ברשות הפלסטינית. מי שמפעיל חוקים וכללים כאלה, ובמקביל מנהל קמפיין נגד בכירי צה"ל בניסיון לשים אותם בבית כלא – אני עם אדם כזה לא הייתי נפגש. ובטח לא מזמין אותו הביתה".

עם זאת, ציין אלקין כי לא ידרוש לאסור על פגישות דומות. "זה קיים כל הזמן, גם בממשלות קודמות שהיו נטו ימין. אני תמיד העדפתי לא לעשות את זה, בטח לא עם אבו מאזן". עוד אמר כי "יש הבדלי אידאולוגיה בינינו. נכון שהתיישבנו באותה ממשלה, אבל לא המרתי את עמדתי ותפיסת עולמי, ואני מניח שגם אנשי שמאל כמו מרצ והעבודה ואפילו בני גנץ לא שינו את עמדתם המדינית אידאולוגית. יחד עם זה אנחנו יודעים לעבוד יחד".

"לא יהיה הליך מדיני וכולם מבינים את זה", הבהיר, לאחר שהשר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית כתב כי הפגישה עסקה בין היתר ב"יצירת אופק ליצירת פתרון מדיני". "אין לגנץ שום חבל מהממשלה לנהל מו"מ מדיני והוא יודע את זה".

סגן השרה יאיר גולן תקף את אלקין ואמר: "האמירה של אלקין היא אמירה ילדותית, כל כך מטופשת ולא אחראית. טוב שהתקיימה הפגישה".

גם סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, אמר באולפן ווינט: "חבל שהשר אלקין מצטרף לגינויים של הליכוד, הציונות הדתית וחמאס נגד הפגישה. זו חובתו של שר הביטחון לדאוג לביטחון אזרחי המדינה".

כאמור, אמש גנץ ואבו מאזן שוחחו בראש העין במשך שעתיים וחצי, חלקן בנוכחות צוותים משני הצדדים, וחלקן בארבע עיניים. לפי לשכת שר הביטחון השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. בכיר ישראלי אמר כי גנץ ועבאס הסכימו שיש לפעול להרגעת המצב בשטח ולמניעת הסלמה נוספת בגדה. עוד הוסיף כי קיום הפגישה תואם עם לשכת ראש הממשלה, שנתנה אור ירוק לפגישה.

הפעם האחרונה בה יו"ר הרשות הפלסטינית הגיע לישראל לפגישה מדינית-רשמית הייתה ב-2010, לשיחה עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו במעון הרשמי בירושלים. זאת הפעם השנייה שנפגש עם שר הביטחון מאז הקמת הממשלה החדשה בישראל, לאחר שגנץ ביקר ברמאללה באוגוסט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים