שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אלקין לא שלם עם ההסכם הקואליציוני"
גורמים בתקווה חדשה
אמש שוחח עם נציג ימינה ח"כ ניר אורבך והבהיר לו שאם יחליט להצביע נגד הממשלה, לא יוכל לקבל את הקמתה בתמיכה של חברי כנסת מהרשימה המשותפת
זאב אלקין | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

גורמים בתקווה חדשה אומרים כי איש המפלגה זאב אלקין "לא שלם עם ההסכם הקואליציוני שהושג, הוא הבהיר זאת בכמה הזדמנויות במו״מ" – כך דווח ב'חדשות 13'.

אמש שוחח עם נציג ימינה ח"כ ניר אורבך והבהיר לו שאם יחליט להצביע נגד הממשלה, לא יוכל לקבל את הקמתה בתמיכה של חברי כנסת מהרשימה המשותפת. לדברי אלקין, הוא גם צפוי להצביע נגד הקמת הממשלה אם היא תישען על קולות הרשימה המשותפת.

גורמים בגוש השמאל פועלים לשכנע את ימינה ואת תקווה חדשה לפנות לחברי הכנסת אחמד טיבי ואוסמה סעדי (תע"ל) לתמוך במהלך. ח"כ סעדי אמר כי סיעתו טרם החליטה בנושא. בכירים במפלגה אומרים כי למרות ההחלטה של חד"ש להתנגד לממשלה בראשות בנט, "לא ניתן לנתניהו להרוויח מאף הצבעה שלנו".

אורבך תיכנן אמש להוציא הודעת התנגדות נחרצת לממשלה, אך שקד ביקשה ממנו: ״אל תעשה שום מהלך בלי לדבר עם בנט״. השניים שוחחו ארוכות במהלך הלילה, אך אורבך לא שוכנע. נמסר כי השיחה הייתה "קשה". גורם בגוש לפיד מסר ך'כאן חדשות': "שימינה תיסגר על עצמה".

גורמים בקואליציית בנט-לפיד אמרו כי הם מתכוונים להביא להצבעה את החלפת יו"ר הכנסת לפני השבעת הממשלה החדשה כמבחן רצינות ליו"ר רע"ם מנסור עבאס. על פי הגורמים, בקואליציה החדשה רוצים לוודא שיו"ר רע"ם אכן הולך איתם, גם בטרם הושגו סיכומים סופיים בנושא חוק קמיניץ. הדבר דורש את החלפתו של לוין, שאיתו נמצא עבאס בקשר אישי קרוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים