שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אלקין מסביר את התוכנית להורדת מחירי הדיור
מדיר את החרדים
השר אלקין מוסיף: "אני נגד לשקר לציבור. הצעדים אמורים להביא לבלימת עליית המחירים, זה יכול לקרות מהר מאוד. יש מגמה עולמית של עליית מחירים"
זאב אלקין | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הממשלה הציגה אתמול לציבור את תוכניתה להוזלת מחירי הדירות במסגרתה יוקמו 300 אלף יחידות חדשות עד שנת 2025. זאת, לאחר שחל זינוק של יותר מתשעה אחוזים בשנה האחרונה, עם צפי ששיעור העלייה יגיע לקצב דו-ספרתי עד סוף השנה תוך קיפוח של הציבור החרדי באשר לבניה חדשה, זאת לאחר שבוטלה הקצאת העיר שפיר לציבור החרדי.

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין שוחח על כך הבוקר (ב') בראיון 103FM, והסביר את דעתו. "כשאנחנו שמים יעד של 300 אלף שיווקים בקרקעות מדינה זה אומר 75 אלף בשנה", הסביר אלקין בפתח דבריו והצהיר כי "למרות שהממשלה קמה באמצע השנה, נשווק 85-80 אלף יחידות דיור שזה יותר מהיעד השנתי שקבענו".

בתגובה, השיבו המגישים לאלקין כי שר האוצר לשעבר משה כחלון הצליח בעבר להגיע רק ל-56 אלף דירות לאחר שהשקיע בנושא מאמצים רבים. על כך השיב כי בשיווקים הגיע כחלון ל־70 אלף יחידות דיור. בנוסף אמר: "התייעצתי עם משה כחלון לא מעט ואימצתי הרבה מהעצות והלקחים שהיו לו, כך שגם לניסיון שהוא צבר יש פה זכויות ומניות. אנחנו מדברים על 70 אלף התחלות בנייה בארבע השנים הקרובות".

כשנשאל מה ייחשב עבורו כהצלחה, אמר אלקין: "לעמוד בפרמטרים שקבענו, כמות שיווקים, התחלות בניה, עסקאות". עוד אמר: "אני נגד לשקר לציבור. הצעדים אמורים להביא לבלימת עליית המחירים, זה יכול לקרות מהר מאוד. בסופו של דבר אנחנו צריכים לתת את שלנו, יש מגמה עולמית של עליית מחירי דיור ובישראל בין הכי נמוכות. היעדים ששמנו לעצמנו יש כאלה שאומרים שהם לא ריאליים אבל אנחנו מוכיחים".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. כל טיפש מבין שכל מס וכל עלות נוספת לבעל הדירה , עובר לכיסו של הדייר ולמעשה גורם לעליית המחיר .
    הטיפשות של מקבלי ההחלטות בנושא הדיור היא מעבר לטיפשות הממוצעת .

  2. העיקר כותרת אף קבלן לא יבנה אם אין ביקוש ואנשים לא ירוצו בהמוניהם לקנות דירות אם אין תוכנית מימון ממשלתית גם אחרי הורדת המחירים ובמיוחד כשמדובר רק על בלימת העלייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים