שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » אלרגיים? כך תדעו אם להתחסן • כל הפרטים
מדריך
האיגוד הישראלי לאלרגיה טוען כי לאור 20 מיליון מנות חיסון ונצפו מקרים מועטים בלבד של אלרגיה משמעותית, ואף לא מקרה אחד של תמותה – אין חשש לאלרגיים להתחסן
חיסון לקורונה | צילום: solarseven, שאטרסטוק

האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית מפיץ את עמדתו על חיסון נגד נגיף קורונה. לטענתם עד היום, ניתנו בעולם כ-20 מיליון מנות חיסון ונצפו מקרים מועטים בלבד של אלרגיה משמעותית, ואף לא מקרה אחד של תמותה.

בדו"ח נכתב: "בחודש דצמבר 2020 הוחל בישראל מבצע חיסון נרחב כנגד נגיף הקורונה. כאשר באותו זמן דווחו מקרים בודדים של תגובה אלרגית לחיסון. עד היום ניתנו בעולם כ-20 מילון מנות חיסון ונצפו מקרים מועטים בלבד של אלרגיה משמעותית, ואף לא מקרה אחד של תמותה.

ברצוננו להבהיר שאלרגיה מיידית הינה ברוב הגדול של המקרים מתווכת נוגדנים המכוונים כנגד אלרגן המוכר לגופנו, בעוד שהחיסון הינו חומר חדש ולא מוכר. על כן, אין סיכון מוגבר לתגובה אלרגית לחיסון

בכל מי שידוע שהינו רגיש לאלרגנים נשאפים, סוגי מזון, תרופות, לטקס, חומר ניגוד רנטגני, עקיצת חרקים ואף במטופלים עם אורטיקריה כרונית (סרפדת). יש להפנות מטופלים עם הרגישויות הללו לחיסון כנגד קורונה כמקובל על פי הנחיות משרד הבריאות.

מטופלים שחוו תופעת לוואי לזריקת החיסון הראשונה ומועמדים לזריקת החיסון השניה צריכים לעבור תשאול על ידי רופא מטפל על פי הנחיות משרד הבריאות. במקרים של תגובה מאוחרת (למעלה מ-4 שעות), תגובות מקומיות ופריחה שאיננה אלרגית ניתן להפנות לחיסון השני. כאשר ישנה תגובה אלרגית מיידית שאיננה קשה יש לבצע הערכה של הרופא המטפל ולהפנות לייעוץ אלרגי לפי הצורך.

תגובה אלרגית קשה לחיסון הראשון מהווה התווית נגד לחיסון השני אולם כאן מומלץ להתייעץ עם אלרגולוג, טרם החלטה על מניעת החיסון.

לדעת האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית אין צורך בהפניית יתר של מטופלים לצורך קבלת אישור אלרגולוג מומחה, מכיון שהדבר יוצר עיכובים מיותרים במתן חיסונים נגד קורונה. לאור הבטיחות המוכחת של החיסון, והסיכון הגבוה לסיבוכי המחלה, אנו קוראים לשיקול דעת טרם הפניית מטופלים למרפאות אלרגיה.

אין באמור המלצה או מתן חוות דעת רפואית

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים