שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אלרעי פרייס: "יש שלל מוטציות מאוד חריגות"
בהלת האומיקרון
עוד אמרה אלרעי פרייס: "מדובר בווריאנט ייחודי ואחר. ככל הנראה הוא התפתח באמצע אוקטובר והוא מאוד מטריד, מבחינה ביולוגית מדובר בזן חדש ולא תת זן של הדלתא"
וריאנט מדרום אפריקה | צילום: 3dartistav, שאטרסטוק

בדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט שהתקיים הבוקר (א') בנושא הקורונה, התייחסה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס לזן החדש ואמרה כי "מדובר בווריאנט ייחודי ואחר. ככל הנראה הוא התפתח באמצע אוקטובר והוא מאוד מטריד".

עוד אמרה אלרעי פרייס כי "לזן החדש יש שלל מוטציות מאוד חריגות במקומות אסטרטגיים, כלומר מוטציות שיש להן משמעות אפידמיולוגית". עוד הוסיפה ראש שירותי בריאות הציבור כי "מבחינה ביולוגית מדובר בזן חדש ולא תת זן של הדלתא".

בנוסף, אלרעי פרייס דיברה על הקושי לעקוב אחר תיירים שנכנסים לישראל, אך עם זאת משרד הבריאות מתנגד מסגירה מוחלטת של נתב"ג. בהקשר זה, אמרה אלרעי פרייס כי מקרים חדשים של הזן מתגלים באמצעות ריצופים, ולכן מפת התחלואת ה"אומיקרון" מתעדכנת כל הזמן והוא מתגלה במדינות חדשות.

לדבריה של ראש שירותי בריאות הציבור, הזן החדש מתפשט במהירות מאוד גבוהה בדרום אפריקה, וכי תוך ימים ספורים הוא היווה 75% מכלל הריצופים במדינה. כמו כן, ישנם דיווחים על תחלואה בקרב אנשים מחוסנים, אם כי היא קלה. בנוסף, במדינות אפריקה נרשמה עלייה מסוימת בתמותה ובמספר המאושפזים, אך לא בהכרח יש לכך קשר ישיר להתפרצות הזן החדש.

בארץ, נכון לשלשום ידענו על מאומתת אחת – חוזרת ממלוואי, תיירת. יש עוד 7 מקרים חשודים. חלקם חוזרים מחו"ל וחלקם מהארץ, אנחנו לא בטוחים שזה מייצג את הווריאנט, אנחנו עוקבים אחרי זה.

יש מקרים שונים חשודים לווריאנט ברחבי העולם, אנחנו ממליצים על הגבלת יציאה למדינות אפריקה, פרט לצפון אפריקה כי נראה שהן יותר רחוקות מהמוקד כרגע, אבל הדבר הזה מתפתח ונתאים את ההתנהלות. כרגע ההגבלה זה לא לכל אפריקה כדי להמעיט בפגיעה. לצד כך, מכל המדינות יש איסור כניסה לישראל, לזרים.

לגבי התיירת ממלוואי, היא הייתה מחוסנת ולכן החיוב הוא בידוד עד לקבלת תשובה שלילית או עד 24 שעות, והיא יצאה אחרי 24 שעות. היא לא הייתה זמינה ולקח לנו מספר ימים לאתר אותה, אחרי שהתקבלה תשובה חיובית לבדיקת PCR בארץ. כל האנשים שנוחתים בנתב"ג מחוייבים בבדיקה שלילית קודם לטיסה לכן ועדיין אנחנו רואים תשובות חיוביות. היא נסעה לאילת. הקושי שלנו עם תיירים הוא כי אין לנו פרטים, לכן אנחנו חושבים שיש בשלב הראשון לעצור את הכניסה.

אנחנו מבקשים מכל החוזרים מהמדינות האלה להיכנס לבידוד במלונית עד לתשובה שלילית ראשונה, במידה וכל המטוס שלילי אז יכולים להמשיך את הבידוד בבית, במידה ויש חולה במטוס אז כולם יתבקשו לבידוד במלונית.

אין שום רצון או מטרה לעשות שימוש באיכוני שב"כ כפי שנעשה בעבר, אלא רק לצורך הווריאנט, אלא כדי לזהות מגעים אקראיים שהאדם עצמו אפילו לא יכול לספר עליו, דוגמת האנשים שנסעו עם אותה תיירת באוטובוס. יש לנו שמות של 16 מתוך 28 אנשים שנסעו אתה באוטובוס, יכול להיות שהם נושאים את הווריאנט, ואנחנו לא יודעים עליהם והם לא מודעים לזה. אנחנו צריכים למצוא את 12 האנשים האלה בצורה מדויקת ומהירה. היו לה לא מעט מגעים בדרכים אחרות. כך אנחנו צריכים לאתר מגעים שישבה במסעדה ושעמדה בתור, את המגעים האלה אני צריכה לזהות". אמרה פרייס.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים