שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אלשיך ייעץ בסתר למארגני מחאת בלפור
נחשף
אלשיך התנדב לייעץ בהזדמנויות שונות לתנועת הדגלים השחורים בימי המחאה בבלפור נגד נתניהו • מארגני ההפגנות עשו בין היתר דמוניזציה למשטרת ירושלים
תגיות:
מפכ"ל המשטרה לשעבר - רוני אלשיך | צילום: wideweb, שאטרסטוק

המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, ייעץ לתנועת "הדגלים השחורים" שהובילה את המחאה נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מאז הקיץ הקודם כך נחשף ב'חדשות 13'. אלשיך ייעץ בשורה של הזדמנויות, בעיקר לשני בכירים בתנועה אותם הוא מכיר ואף מיודד עימם.

על פי הדיווח של עמרי מניב, המפכ"ל לשעבר סיפק מידע ועצות טלפוניות בנוגע להתמודדות עם המשטרה והתנהגות השוטרים, ועסק בזה מתחילתה של המחאה. הייעוץ נעשה בהתנדבות והוא לא השתתף בהפגנות או בישיבות כלשהן של התנועה.

גורמים בסביבתו של אלשיך מסרו בתגובה כי המפכ"ל לשעבר סייע למכריו כפי שעזר למכרים בהזדמנויות שונות, בין היתר במהלך מבצע "שומר החומות", כאשר קיבל פניות מתושבים מלוד ועכו וממקומות שונים ברחבי הארץ.

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה לדיווח כי "עכשיו ברור מאליו עד כמה תפירת התיקים נגד נתניהו היא ניסיון הדחה פוליטי בתהליך פלילי שזוהם מהרגע הראשון על ידי אלשיך".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר התייחס לפרסום ואמר כי "תמיד ידענו ואמרנו שמדובר במפכ"ל פוליטי שפעל לפי אג'נדה פוליטית. היום התברר שהמפכ"ל עבר שלב, הפך להיות סוכן סמוי נגד המשטרה שמייעץ לאנרכיסטים. מדובר בהתנהלות חמורה שרק מוכיחה שיש בישראל מדינה בתוך מדינה שבה בכירים בעלי כח מנהלים אותה מאחורי הקלעים. על ראשו של אלשיך יונף מעתה דגל שחור וכתם מלוכלך של מעורבות נסתרת, כסוכן כפול נגד המשטרה".

כזכור, המפגינים הפנו ביקורת רבה כנגד התנהלות המשטרה. הם טענו כי היות שלא מונה מפכ"ל למשטרה משנת 2018, אלא רק ממלא מקום, המשטרה הפכה כלי פוליטי בידי השר לביטחון פנים אמיר אוחנה. עוד הם טענו כי הניצבים, ובכללם דורון ידיד מפקד מחוז ירושלים נוקטים ביד קשה כנגד המפגינים כדי לרצות אותו ובכך להרוויח "קרדיט" אצלו במרוץ למפכ"לות. ביקורת זו זכתה לגיבוי על ידי בכירים במשטרת ישראל לשעבר, בהם המפכ"ל לשעבר משה קראדי וניצב בדימוס אליק רון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים