שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » אל סלבדור אישרה לקבל תשלומים בביטקוין
המדינה הראשונה
כחלק מהמהלך, המחירים במדינה יוצגו גם בביטקוין, בנוסף יהיה ניתן לשלם מסים באמצעות המטבע הדיגיטלי, והמרות לא יחויבו במס רווחי הון
הדגל של אל סלבדור | צילום: Tatoh, שאטרסטוק

בצעד דרמטי עבור שוק הקריפטו, הפרלמנט באל סלבדור אישר השבוע לאמץ את המטבע הדיגיטלי המבוזר – הביטקוין כמטבע חוקי, כמו הדולר שנסחר עד היום במדינה.

נשיא אל סלבדור נאיב בוקלה הצהיר על הכוונה למהלך בתחילת השבוע, והעלה את הצעת החוק להצבעה בפני הקונגרס. "מטרתו של חוק זה היא להסדיר את המטבע הדיגיטלי הביטקוין כמטבע חוקי בלתי מוגבל בכל עסקה", נכתב בהצעת החוק.

כחלק מהמהלך, המחירים במדינה יוצגו גם בביטקוין, בנוסף יהיה ניתן לשלם מסים באמצעות המטבע הדיגיטלי, והמרות לא יחויבו במס רווחי הון.

למי שמכיר את עולם המטבעות הקריפטוגרפיים יודע כי הם מתנהגים כ'רכבת הרים' עם תנודותיות פרועה, שגרמה למבקרים את המהלך לציין שהוא לא מתאים לתפקד כמטבע רשמי. עדיין לא ברור כיצד בסופו של דבר אל סלבדור תאמץ את המטבע באופן מלא. לפי הצעת החוק, שער החליפין עם הדולר האמריקאי "ייקבע באופן חופשי על ידי השוק". המטבע הרשמי הנוכחי של אל סלבדור הוא הדולר.

חשוב לציין כי כלכלת אל סלבדור מתנהלת בעיקר במזומן, כיוון שלכ-70% מהאנשים אין חשבונות בנק או כרטיסי אשראי. העברות כספים שנשלחים הביתה על ידי מהגרים מהווים יותר מ-20% מהתוצר המקומי הגולמי של המדינה.

כזכור הביטקוין חווה הרבה תהפוכות בכל הנוגע להיותו מטבע לגיטימי, אילון מאסק מייסד 'טסלה הודיעה כי יסכים לקבל תשלום בביטקוין בעבור מוצרי החברה, מה שהביא עדנה גדולה למטבע, ועוד מוסדיים להביע אמון במטבע, אך כעבור תקופה הודיע מאסק כי הוא חוזר בו מאחר וכריית המטבע צורכת אנרגיה רבה, וכאשר הכרייה תעבור לאנרגיה ירוקה אז יחזור לקבל תשלום בו.

בתקופה האחרונה ממשלת סין החלה עם צעדים משמעותיים כנגד המטבע שמהווה איום על מדיניותה הדיקטטורית של סין, ובנוסף מהווה איום על תוכניתה של סין להנפיק מטבע דיגיטלי משלה. ההתנגדות הביאה לנפילה של עד כמעט 50%! מערך המטבע מאיזור 64,000 אלף דולר אל עבר ה30,000 אלף דולר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים