שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אל תחתמי על הקריטריונים של ליברמן"
אשר לברביבאי
ח"כ יעקב אשר כתב לשרה ברביבאי שצריכה לחתום על גזירת המעונות: "אין שום סיכוי להנדס ציבור ולכפות עליו אורח חיים שונה באמצעות הרעבת ילדיו. אל תתני לזה יד"
יעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת, יניב נדב

ח"כ יעקב אשר פנה היום במכתב לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי מיש עתיד וביקש שלא תחתום על הקריטריונים החדשים למעונות היום שיזם ליברמן. "אל תחזרו על טעויות העבר מ-2013". העתק נשלח גם לרה״מ החליפי יאיר לפיד.

במכתבו לשרה ברביבאי שצריכה לחתום על הקריטריונים החדשים למעונות, טען אשר כי גזירה זו עשויה להסיג לאחור מאמצים של שנים להגברת שיעור התעסוקה בקרב נשים חרדיות העומד כיום על קרוב ל-80% -שיא של כל הזמנים".

עוד כתב: "לצערי, נשים חרדיות עובדות לא מקבלות עדיין שכר המתקרב לרמה הממוצעת בקרב מקבילותיהן במגזר הכללי, כיון שכך האפשרות לרשום את הילדים למעון יום בהנחה ממשלתית היא מרכיב משמעותי בהחלטתן של נשים חרדיות רבות לגבי היציאה לעבודה, וכל שינוי לרעה בתחום זה יגרור בהכרח את הכשלת שילובן בשוק העבודה".

אשר ביקש מהשרה ברביבאי: "כמי שנושא ההשתתפות בשוק העבודה יקר לליבה, אל תיגררי אחרי יוזמות פופוליסטיות שנגועות בשנאה עיוורת לציבור החרדי, אל תתני יד להכשלת שוק התעסוקה החרדי, הבהירי כי לא תאפשרי הרעבת משפחות וילדיהן רק בגלל אמונתן ואורח חייהן".

עוד ציין: "יוזמות מעין אלו כבר נוסו בשנת 2013 תחת כהונת מר יאיר לפיד כשר האוצר, במפלגתך 'יש עתיד' כבר הפנימו כי מדובר היה בטעות קשה וכי אין שום סיכוי להנדס ציבור ולכפות עליו אורח חיים שונה באמצעות הרעבת ילדיו. אנא אל תחזרו לטעויות העבר".

אשר אף הציע את עזרתו ביצירת קשר מול גורמים הפועלים בתחום במגזר החרדי המכירים את הנושא על בוריו.

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, על החלטת ליברמן לפגוע בחינוך לגיל הרך: "המלחמה של ליברמן נגד העניים על גבם של החרדים תפגע באוכלוסיות הכי מוחלשות ותעמיק עוד יותר את הפערים הכלכליים. במקום לשלול את הזכות לחינוך מילדים ומשפחות מעוטות יכולת – התשובה היא חינוך חובה חינם מגיל 0".

ח"כ עופר כסיף נגד תכניתו של ליברמן לפגוע בחינוך לגיל הרך: "אני קורא לממשלה לשים את התכנית להפלות ילדים להורים חרדים על מריצות ולהשליכה למזבלה טובה. חינוך חינם מגיל 0 היא זכות יסוד המגיעה לכל הילדים ללא כל תלות בהוריהם. מוטב אם הממשלה תעמיק את הסבסוד ולא תשתמש בו ככלי להתנכלות פוליטית גזענית".

ח״כ עאידה תומא-סלימאן על תוכניתו של ליברמן לפגוע בחינוך לגיל הרך: "הפגיעה שמתכננים ליברמן והאוצר בילדים מהציבורים המוחלשים ביותר במדינה צריכה להדאיג את כולנו. ‏מה שנדרש הוא חינוך חינם מגיל 0 והזדמנות שווה לכל הילדים. מי שרוצה מדיניות ״מעדיפה עובדים״ צריך לדאוג להעלאת שכר המינימום ולתנאים סוציאליים, ולא להתנקם בילדים. ממשלת שינוי לרעה כבר אמרנו?"

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה
    סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים