שיתוף
תגובות
חדשות » "אם דרישותינו לא ייענו – יהיו השלכות חמורות"
הרוסים מאיימים
מזכיר המדינה האמריקאי נפגש עם מקבילו הרוסי בז'נבה, אך השניים לא הגיעו לפריצת דרך בסוגיית אוקראינה. רוסיה דורשת מנאט"ו להסיג כוחות ממזרח אירופה
פסגת פוטין-ביידן | צילום: הקרמלין

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב לא הגיעו לפריצת דרך משמעותית בפגישתם אתמול (יום שישי) בז'נבה שבשוויץ, אך הסכימו להמשיך ולדבר כדי לנסות ולפתור את המשבר שעורר חשש מפלישה רוסית לאוקראינה וממלחמה חדשה באירופה. גם לאחר השיחות הזהיר מזכיר המדינה אנתוני בלינקן מתגובה "מהירה וחמורה" של ארה"ב אם רוסיה תפלוש לאוקראינה, ואילו שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר שמוסקבה עדיין ממתינה לתגובה אמריקנית בכתב לדרישותיה הביטחוניות – שאליהן נאט"ו הבהירה אמש ש"לא תוכל להסכים".

ובינתיים, למרות הדיפלומטיה, חיילים רוסים נוספים נצפו נכנסים לבלארוס לצורך אימונים, בעוד מדינות המערב ממשיכות לספק נשק וציוד צבאי לאוקראינה. בקייב ובמערב, נזכיר, חוששים שרוסיה שולחת כוחות לבלארוס כדי לפלוש ממנה לאוקראינה. מנגד, לברוב אמר כי "איש לא מסתיר את העובדה שנשק מועבר לאוקראינה, ושמאות מדריכים צבאיים נוהרים אליה".

יצוין כי כל הצדדים, כולל אוקראינה, ניסו להישמע במהלך סוף השבוע אופטימיים בנוגע לסיכוייו של המסלול הדיפלומטי לפתרון המשבר, אך משרד החוץ הרוסי הזהיר מ"השלכות חמורות" במקרה שדרישות המדינה לא ייענו. גם בלינקן וגם לברוב נשמעו זהירים בנוגע לאפשרות של פסגה בין ביידן לפוטין שתעסוק בקידום פתרון למשבר.

"בואו לא נקדים את זמננו", אמר לברוב, ואילו בלינקן אמר כי הפגישה תתקיים אם הצדדים יסכימו שזו הדרך הטובה ביותר להביא לסיום המשבר. ביידן צפוי להיפגש בסוף השבוע עם הצוות לביטחון לאומי שלו בקמפ דייוויד, וידון עמו גם בשאלת הצורך בפגישה שלו עם פוטין.

"בהתבסס על השיחות שניהלנו בשבוע האחרון והיום בז'נבה, אני חושב שיש דרכים לטפל בחלק מהדאגות ההדדיות שיש לנו בנוגע לביטחון", אמר מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן אחרי הפגישה עם לברוב. הוא תיאר את השיחות כ"כנות ומהותיות", ואמר שרוסיה יכולה לבחור בין דיפלומטיה "שיכולה להוביל לשלום ולביטחון" לבין "דרך שתוביל רק לסכסוך, לתוצאות חמורות ולגינוי בינלאומי". הוא הבהיר שוב: "אם כוחות צבאיים של רוסיה יחצו את הגבול לאוקראינה – זו פלישה. היא תיענה בתגובה מהירה, חמורה ומאוחדת מצד ארה"ב ובעלות בריתה".

גם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב תיאר את הפגישה עם בלינקן כטובה, אך אמר שמוסקבה תבין אם השיחות נמצאות בדרך הנכונה רק אחרי שתקבל תגובה בכתב לדרישותיה הביטחוניות. בין היתר, דורשת רוסיה מנאט"ו להפסיק להתרחב למדינות שגובלות בה, להסיג את כוחותיה מבולגריה ורומניה, ולהתחייב שאוקראינה לא תצטרף לברית הצבאית המערבית. לטענת לברוב, הכדור נמצא כעת במגרש של וושינגטון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים