שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "אם הייתי עומד מ"מ ימינה, מצבי היה אחר"
צה"ל תגבר כוחות
בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על תגבור אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים • דודו של הפצוע הקשה: "יש קליע שחדר לכתף שלו והסתובב לכיוון עמוד השדרה"
זירת פיגוע | צילום: דוברות מד"א

בבית החולים בילינסון בפתח תקווה מטופלים שלושת תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר שנפצעו בפיגוע הירי בצומת תפוח בשומרון. ד"ר מאור ממן, סגן מנהל בית החולים בילינסון בפתח תקווה שאליו פונו הנפגעים, עדכן כי מצבו של יהודה גוואטה מירושלים (19) מוסיף להיות אנוש וכי נשקפת סכנה לחייו. בניה פרץ (19) מבית שאן נפצע קשה בפיגוע, ומצבו של עמיחי חלא (19) מוגדר קל. צה"ל ממשיך במצוד אחר המחבלים.

עמיחי חלא, הפצוע קל בפיגוע, סיפר בראיון ל'ווינט' את רגעי החרדה: "דיברנו כמה חבר'ה בתחנה ופתאום שמעתי רעש אדיר ופיצוץ ושמעתי יריות. מהר נשכבנו על הרצפה וכל השאר ניסו לעזור. הייתי עם הגב למחבלים ורק אחרי שנשכבתי הבנתי שירו עלינו וברחו לכיוון שכם".

"מהר מאוד התחילו לפנות את הפצועים ואז ראיתי שנפצעתי מכדור בעורף", סיפר, "רק כשהייתי על הרצפה הבנתי שהיה פה פיגוע. אם הייתי עומד מילימטר ימינה או שמאלה, מצבי היה אחרת. אני יודע שנעשה לי נס, אבל אנחנו חייבים כעת להתפלל על החברים שלי. אתה חי בשגרת היומיום ואתה לא מבין באיזה מקום אתה נמצא ומה עלול להתרחש ברגע".

דן תורג'מן, דודו של הפצוע קשה מסר ל'ישראל היום' כי "יש קליע שחדר לכתף שלו והסתובב לכיוון עמוד השדרה. עשו סי-טי ומעבירים אותו לטיפול נמרץ. בעוד כמה ימים יחליטו אם לנתח. ככל הנראה לא נשקפת סכנה לחייו. שמעתי על הפיגוע בתקשורת ולא חשבתי שזה קשור אליו עד שאחותי התקשרה ואמרה שהודיעו להם שהוא אחד הנפגעים. הוא לומד בישיבה באיתמר. הם חזרו מסוף שבוע ועברו כרגיל בצומת תפוח. צריך להתפלל לרפואתם ושהטרור לא יכניע אותנו, אנחנו פה בארץ ישראל ונקווה רק לבשורות טובות".

מנכ"ל ישיבת ההסדר באיתמר אלעד רבינוביץ וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הגיעו הערב אל בית החולים בלינסון שאליו פונו שלושת נפגעי פיגוע הירי בצומת תפוח יהודה גואטה, בניה פרץ ועמיחי חלא בני ה-19.

אלעד רבינוביץ', מנכ"ל הישיבה שנמצא בטיפול נמרץ עם המשפחה ותלמידי הישיבה ציין: "אנחנו מחבקים את המשפחות ואת הפצועים. אנחנו נצמח נגדל ונתחזק מהאירוע הזה ולא ניתן לאף אחד לעצור או לעכב אותנו. מבחינתנו האירוע הזה הוא סימן לחיוניות של הישיבה להתמקם דווקא במקום בו אנחנו נמצאים. אנחנו קוראים לציבור להתפלל לרפואתם של הפצועים עמיחי, יהודה ובניה. אנחנו מחכים לכם בישיבה".

יוסי דגן, ראש מועצה האזורית שומרון תקף בחריפות את אוזלת יד הממשלה: "ממשלת ישראל מאבדת את ההרתעה. לא יכול להיות שכראש מועצה אני צריך להגיע לבלינסון פעם אחר פעם, לבקר פצועים ולחזק משפחות בימיהם הקשים ביותר. התפקיד שלי זה לבנות גני ילדים ובתי ספר ולא להתעסק בטרור. דם יהודי נשפך כמים. צומת תפוח הוא אחד מהצמתים המרכזיים בארץ ישראל. עברו 8 שנים בדיוק מהרצח של אביתר בורובסקי בדיוק באותו מקום. ושוב פיגוע עם שלושה פצועים קשה. אני קורא לממשלת ישראל להתעשת. תביאו משילות, תביאו ביטחון ותחזקו את עם ישראל. אני קורא לצאת לפעילות תגמול קשה כנגד הרשות הפלסטינית שממנת ומארגנת את פעילות הטרור הזו כנגד אזרחי ישראל. זה המקום לתגובה צבאית ובמקביל תגובה אזרחית – ממשלת ישראל צריכה להודיע על בנייה של אלפי יחידות דיור בהתיישבות. רק תגובה צבאית ואזרחית משמעותית יורידו את המוטיבציה לפגע. הגיע הזמן להתעשת".

מתניה פרץ, אח של בניה שנפצע באורח קשה בפיגוע מספר: "קיבלנו את ההודעה בסביבות שש וחצי-שבע וישר הגענו לבלינסון. בניה סובל מפציעה בעמוד השגרה וכרגע מנסים לייצב את מצבו. אנחנו מבקשים מעם ישראל להמשיך להתפלל לרפואתו ולרפואת חבריו".

החשש במערכת הביטחון הוא מפיגועי השראה, שעלולים להוביל להסלמה נוספת בשטחי יהודה ושומרון. בעקבות כך, צה"ל יתגבר את כוחות באזור. מדובר צה"ל נמסר הערב כי "בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על תגבור אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים".

הפרת סדר אלימה התפתחה הלילה בכפר ביתא שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון", בעת שכוחות צה"ל ערכו סריקות נרחבות לאיתור החשודים בביצוע פיגוע הירי שאירע בצומת תפוח. הפרת הסדר האלימה כללה זריקת אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי. מוכרת טענה על שני פצועים פלסטינים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים