שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » "אם המגמה לא תשתנה יוטל סגר לפני חנוכה"
מערכת הבריאות
בצל העלייה בתחלואה, מתריעים במערכת הבריאות מפני התפרצות מחודשת והטלת הגבלות נוספות בקרוב, • נתניהו הנחה את המל"ל להציג המלצות לבלימת התחלואה
אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

לאור המשך העלייה בנתוני התחלואה, מתריעים בכירים במשרד הבריאות מפני הטלת הגבלות חדשות כבר בקרוב ויתכן שעוד לפני חנוכה.

"אנחנו נמצאים היום שוב במצב מסוכן מאוד בכל הנוגע להתפרצות המגיפה. לפי נתוני ההדבקה החדשים, חזרנו מחדש ל־900-800 נדבקים ביום ומקדם ההדבקה עולה כבר לרמה של 1 ומעלה", אומר בכיר במשרד הבריאות ל'ישראל היום'. לדבריו, "זה עלול להביא מהר מאוד להתפרצות מואצת, נרחבת וקשה של המגיפה אשר עלולה לגרור אותנו למצב שבו נהיה חייבים להטיל הגבלות חדשות וסגר כבר בחנוכה ואולי אפילו עוד קודם לכן".

הבכיר התייחס לפתיחה ההדרגתית של המשק ואמר, כי "נכון שאנחנו עכשיו בעיצומה של הפתיחה המחודשת של המשק ומערכת החינוך, אבל הפתיחה הזו אמנם איטית יותר מהיציאה הפזיזה שהייתה אחרי הסגר הראשון, אבל היא מהירה יותר ממה שמשרד הבריאות ביקש ודרש אחרי הסגר השני".

"לצערי ראשי המשרד נכנעים בניגוד מוחלט למה שהם אומרים בישיבות פנימיות. משרד הבריאות הזהיר מראש שפתיחה מהירה מדי תגרור עליה מחודשת ברמת הקורונה ואנחנו רואים את זה עכשיו במו עינינו", הוסיף הבכיר.

יצוין, כי בימים האחרונים נערכים דיונים במשרד הבריאות בניסיון לגבש צעדים לבלימת התפשטות הקורונה, שיעמדו כנגד ההקלות עליהן החליט הקבינט מוקדם יותר השבוע. על פי הנחיית ראש הממשלה נתניהו, על המל"ל להציג לקבינט המלצות שיסייעו לעצור את העלייה המחודשת בתחלואה.

יתירה מכך, גם ראש הממשלה נתניהו וגם שר הבריאות אדלשטיין, מוטרדים מכך שההקלות שכבר יושמו יביאו בתוך שבועיים או פחות לקפיצת מדרגה. עם זאת, לא נמצאו בשלב זה צעדים אפקטיביים, למעט מגבלות קשות על כלל האוכלוסייה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים