שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אם חוק הקנסות לא יאושר – הסגר לא יוארך"
גנץ מאיים
רה"מ החליפי: "עד שלא יעבור החוק להגברת האכיפה לא נאפשר את העברת תקנות הסגר. מספיק עם התחמנות, אנחנו משלמים בחיי אדם. אם לא תהיה אכיפה שוויונית- לא יהיה סגר"
נתניהו וגנץ במליאה | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע לליכוד כי "עד שלא יעבור חוק הקנסות בשלוש קריאות- לא נאפשר את העברת תקנות הסגר". לדבריו, "לא אאשר להעלות לדיון את תקנות הסגר עד להעברה מלאה של מתווה הקנסות במליאה".

אנשיו של גנץ הסבירו כי "המשמעות היא שאם עד מחר בערב לא עובר מתווה הקנסות – ההחלטה על המשך הסגר תועבר למליאת הכנסת שבה אין לקואליציה רוב ללא כחול לבן".

מכחול לבן נמסר: "הליכוד ממשיכים לתחמן ואת המחיר כולנו משלמים בחיי אדם. אם לא תהיה אכיפה שוויונית- לא יהיה סגר. אם בני ברק וביתר עלית לא נסגרות, גם ראשון לציון והרצליה לא ייסגרו. נמשיך להגן על המדינה מתוך הממשלה המעוותת הזאת ואחרי הבחירות נוודא שתקום ממשלה ישרה עם אנשים ישרים שישקמו את הכלכלה ואת החברה מנזקי הקורונה וביבי".

שר הביטחון בני גנץ אמר בסרטון שפרסם: "עד שלא יעבור החוק להגברת האכיפה לא נאפשר את העברת תקנות הסגר. מספיק עם התחמנות הזו. אנחנו משלמים בחיי אדם. אם לא תהיה אכיפה שוויונית- לא יהיה סגר".

לפי חוק הקורונה הגדול, הכנסת יכולה לאשר את התקנות עד שבוע מרגע כניסתן לתוקף. במידה ובוועדה הייעודית לכך לא מתקבלת הכרעה, הנושא עובר למליאת הכנסת. אם גם במליאת הכנסת לא מתקבלת הכרעה, התקנות מתבטלות.

ועדת הכנסת קבעה הערב כי הוועדה שתדון בחוק להגדלת הקנסות בשל הפרות של תקנות הקורונה היא ועדת החוקה, הנשלטת בידי יהדות התורה. המטרה של ההחלטה היא להביא לסיכולה או לריכוך משמעותי בנוסח. את המהלך הוביל ח"כ משה גפני, מראשי יהדות התורה, בתמיכת ש"ס, הליכוד וח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת.

52 חברי כנסת הצביעו בעד, 26 התנגדו. מטרת החוק, אם היה עובר בקריאה שנייה שלישית, היא הכפלת הקנסות בגין פתיחת עסק, פתיחת מוסד לימודי ועוד. שר הבריאות אדלשטיין אמר בפתח הישיבה שמשרד הבריאות ביקש להגדיל את הקנסות בסכום גבוה יותר, אך בוועדת השרים לחקיקה החליטו אחרת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים