שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » רשימת המדינות תורחב, האמירויות ויוון בסכנה אדומה
אלרעי פרייס
"רצינו לבחור בפינצטה מדינות שהן מאוד מסוכנות וליתר נאפשר יציאה. עם הגל של זן הדלתא בעולם זה כבר לא מחזיק, צריכים לשנות מודל" אמרה
יוון | צילום: Michal Bednarek, שאטרסטוק

ועדת החוקה הכנסה היום (חמישי) לדיון בפעילות ועדת החריגים ליציאה מישראל, בתקנות התו הירוק ובאיסור היציאה מארבע מדינות נוספות. בדיון בתקנות תשתתף גם ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס.

אלרעי-פרייס  אמרה כי תנמק את בקשת ההרחבה לעוד מדינות שנכנסת לתוקף מחר לאחר שהתבקשה להשיב להבחנה בין טורקיה ליוון והחשש שעולה מפרסומים בתקשורת של התערבות דיפלומטית בהבחנה. בפתח דבריה אמרה ראש שירותי בריאות הציבור כי "כבר הגענו ל-800 אנשים וחולים שנכנסו דרך המעברים בעיקרם מנתב"ג. יש לנו ביום בין 100 ל-250 חולים שנכנסים ביום. יש ימים שזה עובר את ה-200 מאומתים. זו עליה גדולה בתחלואה המיובאת".

"רצינו לבחור בפינצטה מדינות שהן מאוד מסוכנות וליתר נאפשר יציאה. עם הגל של זן הדלתא בעולם זה כבר לא מחזיק. רוב התחלואה מגיעה מכל העולם ואנו צריכים לשנות מדיניות. אנו רוצים לייצר מודל שיאפשר נסיעה אך מצד שני יצמצם את התחלואה", אמרה אלרעי-פרייס.

"אם היינו מתנהגים כלפי המדינות האדומות באופן רגיל התחלואה הייתה בשמיים. הצעד קדימה זה לא להכניס עוד ועוד מדינות לרשימה האדומה אלא לעשות משהו אחר", הבהירה.

עוד אמרה אלרעי פרייס כי "יש הרבה יותר חוזרים מאומתים מהעולם מאשר מהמדינות האדומות. מנענו כניסה של לפחות 500 מאומתים בחודש, אבל כיום לבחור מדינות בפינצטה זה כבר לא מספיק. כל מה שקורה כרגע במדינת ישראל הגיע מחו"ל. וריאנט הדלתא לא נוצר במדינת ישראל. אנו מבינים שהווריאנטים בעולם מתפתחים ומשתנים ואני רוצה לוודא שלא נכנסים דברים יותרת גרועים מדלתא. היו שני מקרים של מאומתים שהגיעו מחו"ל ויצרו שרשרת הדבקה של מאות".

לדברי אלרעי-פרייס, "התחלואה ביוון הולכת וגדלה. זה לא שהיא לא נכנסה למדינות האסורות בגלל שיקולים מדיניים, אלא פשוט לא עמדה בקריטריונים".

לאחר מכן נשאלה אם בשבוע הבא לא יהיה מודל חדש האם להערכתה מדינות נוספות יכנסו. על כך השיבה: "בהחלט. הרבה מדינות אמורות להיכנס בשבוע הבא, לכן צריך למצוא דרך אחרת. כל עוד לא מצאנו דרך אחרת חשוב לומר את זה".

עוד אמרה: "צריך להגביר הסברה לציבור כשאנו מדווחים שמדינה באזהרת מסע חמורה היא אוטוטו ברשימת האיסור. החשש הוא מעליית התחלואה. אנו מנסים לזהות מדינות עם תחלואה מאוד גבוהה. מדינה שכבר מחוסנת היא כר פורה ליצירת וריאנטים עמידים לחיסון".

ד"ר אלרעי פרייס סיימה את דבריה ואמרה: "אם ממשיכים במודל הנוכחי יוון תכנס בוודאות בשבוע הבא לרשימת המדינות האסורות בטיסה. מדינות רבות, בהן איטליה, צפויות להיכנס לרשימת המדינות האדומות האסורות בטיסה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים