שיתוף
תגובות
משפט » "אם ירצחו את אבא שלי הדם על ידיכם"
יאיר נתניהו
בנו של רה"מ: "מעולם לא קיבלתי כסף מהמדינה, אני לא חי על חשבון המדינה" • מנכ"לית מכון מולד: "במקום להשיב לשאלות, העדיף להמשיך להפיץ שקרים ותיאוריות"
תגיות:
יאיר נתניהו | צילום: David Azagury U.S. Embassy Jerusalem

בביה"ד לעבודה בתל אביב התקיים היום (שני) דיון בתביעת דיבה נגד בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו שהגיש ארגון מולד. יאיר נתבע על כך שבשנת 2017 פרסם פוסט, ובו הוא כינה את הארגון “ארגון אנטי-ציוני הממומן על ידי הקרן להשמדת ישראל”. הפוסט נכתב לאחר שהארגון פרסם על בנו של ראש הממשלה כתבה עם הכותרת “חמישה דברים שלא ידעתם על יורש העצר יאיר נתניהו”, בין היתר נכתב כי יאיר נתניהו אינו עובד לפרנסתו וחי על חשבון משלם המיסים.

יאיר נתניהו סרב לענות על השאלה שנשאל על ידי עו"ד שר על סידורי האבטחה שלו ושל אחיו אבנר. "אני מתנגד, כל עניין האבטחה הוא לא עניין לתקשורת ולא צריך לדבר עליו כאן", אמר בדיון. עו"ד שר: "האם הפרכת, טענת נגד, הטענה שההוצאות שלך הם על חשבון המדינה?". יאיר נתניהו: "איזו הוצאות? מהפוסט אפשר היה להבין שקיבלתי כסף מהמדינה, מעולם לא קיבלתי כסף מהמדינה. אני לא חי על חשבון המדינה, אני לא מוכן לקבל את ההגדרה המבזה הזו".

עו"ד שר: "כל ההוצאות שלך כולל הארוחות ביום יום, גם עם שועי עולם, הם על חשבון משלם המיסים". יאיר נתניהו: "כשאני אוכל בבית לא עושים חלוקה מסוימת על סלט בחביתה. אני משלם על עצמי מכספי על טיסות. איך אפשר לחלק את זה בכלל?".

עו"ד שר שמייצג את ארגון מולד שאל: "האם זה נכון שיורם כהן, ראש השב"כ לשעבר, אמר שלדעתו יאיר ואבנר לא צריכים אבטחה באופן קבוע?". יאיר נתניהו: "זה לא ענייני מה אמר או לא אמר איש שב"כ". עו"ד שר: "היו פרסומים שכל ההוצאות שלך, שאתה גר במעון ראש הממשלה, הם על חשבון הציבור? האם הפרכת אותם?". יאיר נתניהו השיב: "בדיוק כמו אולמרט וברק".

עו"ד שר: "אם אבקש ממך להראות תלושים?". עו"ד יוסי כהן המייצג את נתניהו: "אני מתנגד. לא תלושים. אין קשר לתביעה, מה שהם אומרים זה נועד לתקשורת". יאיר נתניהו: "אני לא חייב דין וחשבון לארגון השמאל הקיצוני מולד". עו"ד שר: "האם יש גוף שנקרא הקרן להשמדת ישראל?" יאיר נתניהו: "יש גוף שנקרא הקרן החדשה שמקבל כסף מארגונים עוינים. הקרן ממנת את עדאללה שפועלת להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה".

עו"ד שר שאל את יאיר על יחסיו עם המיליארדר ג'יימס פאקר חברו של לאביו. יאיר: "הכרתי את ג'ימס פאקר דרך הוריי. באותה תקופה כללתי אותי במעגל החברתי שלי, זה היה בערך בשנת 2017, גם ביקרתי אותו במלון שלו בניו יורק. בתל אביב הייתה לו דירה ריקה, אז שאלתי אותו: 'היי, תגיד כשאני בתל אביב יש מצב שאתה משאיר לי את המפתח?'. הוא אמר שכן. לא גרתי שם, לא היה לי אפילו מברשת שיניים".

יאיר סירב להשיב אם בעת פגישותיו עם פאקר שהו לצידו מאבטחים. "אני לא נבחר ציבור, ולא עובד ציבור, אני אדם פרטי שמביע את דעתו ברשתות החברתיות. זה מחויב על פי החלטת ועדה בדיוק כמו שאהוד ברק חויב באבטחה".

עו"ד שר שאל את יאיר: "אזרח פרטי כמוך מצטלם עם נשיא ארצות הברית?". עו"ד יוסי כהן: אני מתנגד לשאלה. מה הקשר לשאלה הזו לתיק? מבקש שהשופטת תגן עלינו". יאיר: "מדובר בביקור הנשיא טראמפ ורעייתו ב-2017. בתו של הנשיא ריבלין אכלה איתם ארוחת צהריים, וכל עיתונות השמאל כתבו על כך איזה מדהים. השתפכו והתרפסו. מיד אחרי הבת של ריבלין, באתי, הצטלמתי והלכתי".

עו"ד שר: "האם נכון מר נתניהו שיש בפרסומים הרבים שלך שוב ושוב הסתות שלך נגד בתי משפט? שופטים?". יאיר נתניהו: "אני לא מסית נגד אף אחד. ארגון מולד, ארגון 61 אם יום יבוא וירצחו את אבא שלי אז הדם הוא על הידיים שלכם, אם ירצחו אותי הדם על הידיים שלכם". מנכ"לית מולד ליאת שלזינגר: "תנשום, תנשום אל תדבר אליי אפילו".

מנכ"לית מכון מולד בתגובה לדיון היום: "לפני שלוש וחצי שנים הגשנו תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו, לאחר שהוא הפיץ שקרים גסים אודותינו. הבוקר, לאחר שנים של דחיות והתחמקויות, נתניהו הואיל להתייצב בבית המשפט, אך במקום להשיב לשאלות שנשאל על אורח חייו הראוותני במימון הציבור הישראלי, העדיף להמשיך להפיץ שקרים ותיאוריות קונספירציה על תמנונים, ושאר דימויים חולניים שמרכיבים כנראה את עולמו הפנימי. אנחנו מקווים שבית המשפט יתעלם מבריונותו של נתניהו ועורך דינו ויפסוק על פי לשון החוק, על מנת לנקות את המרחב הציבורי מהזוהמה והאלימות שנתניהו ודומיו מפיצים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים