שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אם ישמרו על הסטטוס קוו – נשאל את גדו"י"
בכיר חרדי
בכיר ב'יהדות התורה' ל'בחזית': "לא נעשה ניסיון עד עכשיו להידברות מצד יש עתיד-ימינה להצטרפות או הימנעות יהדות התורה לממשלת בנט לפיד"
ישיבת סיעת יהדות התורה בהשתתפות רה"מ נתניהו | צילום: באדיבות המצלם

בכיר ב'יהדות התורה' לא פוסל בשיחה עם 'בחזית' שיתוף פעולה עם ממשלת לפיד-בנט: "לא נעשה ניסיון עד עכשיו להידברות מצד יש עתיד-ימינה להצטרפות או הימנעות יהדות התורה לממשלת בנט לפיד. אם יהיה הבטחה לשמירת הסטטוס קוו החרדי אנחנו נכנס לשאול את גדולי ישראל איך עלינו לנהוג".

מטעם סיעת יהדות התורה נמסר כי "לקראת האפשרות שתוקם ממשלת "אחים" חדשה, הודיעו חברי הסיעה כי יילחמו בחורמה מספסלי האופוזיציה, כנגד כל ניסיון פגיעה ביהדות ובזכויות הציבור החרדי. כפי שעשו זאת בעבר אל מול ממשלת "האחים" שהחזיקה מעמד בקושי שנה וחצי, כך חברי הסיעה ייאבקו בכל הכלים ובכל האמצעים גם הפעם".

"הסיעה הביעה את תמיהתה לנוכח אלה שרוממות היושרה בפיהם, לתת את השליטה הכלכלית במשרד האוצר ובוועדת הכספים האמורה לפקח על פעולות האוצר לאותה מפלגה הידועה בחקירות נגד ראשיה ובכתבי האישום נגד בכיריה", לשון הודעת יהדות התורה בתום הישיבה של הח"כים היום.

ח"כ ישראל אייכלר נשא דברים במליאת הכנסת, ותקף את הממשלה הנרקמת בימים אלו. קודם לכן התייחס להצעה שהציע לראש הממשלה: "לפני כמה שבועות, אני וידידי סגן השר הרב פרוש, שלחנו מכתב לראש הממשלה והצענו לו בידידות ומתוך הערכה לפועלו הרב, שיודיע שכל מי שיצליח לגבש מאחוריו 61 חברי כנסת מהימין, יקבל רוטציה ראשונה בתפקיד ראה"מ. לפי ההצעה בזמן הזה נתניהו יכהן כראש הממשלה החליפי, ואחר כך יכנס לתפקיד ראש הממשלה.

"חבל מאוד שרק אמש הוא הציע את זה, אבל עכשיו זה כבר מדי מאוחר. וזה נורא, כי עומדת לקום פה ממשלה שמצד אחד היא ממשלת מרבה רגליים, ולא תחזיק מעמד. אבל הולכים להעמיד בה כשר אוצר אדם שהכריז שהוא רוצה לזרוק אותנו במריצות למזבלות. הוא יהיה שר האוצר?!"

ח"כ אייכלר הוסיף: "כל הזמן מדברים פה על טוהר המידות, ובסוף נותנים את וועדת הכספים לשר האוצר. שש עשרה שנים שלא היה בישראל מצב ששר האוצר ויו"ר וועדת הכספים הם מאותה מפלגה, ועוד מפלגה סקטוריאלית של שבעה מנדטים בלבד. כל התפקיד של הכנסת הוא לבקר את הממשלה ולפקח עליה. פה שר האוצר יקבל את הכוח לפקח על עצמו, הוא ישלוט גם על וועדת הכספים".

"אני פונה לאותם אנשים שמרכיבים את הממשלה החדשה: איפה השכל שלכם? איך אתם נותנים לנטרל את הכנסת ולתת את וועדת הכספים בידי שר האוצר? עברנו את ממשלת שרון לפיד, עברנו את ממשלת בנט לפיד, נעבור גם את הממשלה הזאת בעזרת השם. ה' ילחם לכם, ואתם תחרישון. המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד", סיים ח"כ אייכלר.

השר יעקב ליצמן בפניה לבנט, שקד, סער ואלקין: "אני פונה לחברינו בימין, נפתלי בנט, איילת שקד, גדעון סער וזאב אלקין. יש רגעים שהמצפון היהודי דורש לעצור. לתת ללפיד ראשות ממשלה תוך סיכון עתיד ערכי הדת ומסורת ישראל זה חוסר אחריות לאומית".

"מי זה לפיד אתה, נפתלי, יודע היטיב. את 'ברית האחים' שהיתה לך איתו, כינית בפניי 'טעות חמורה שלא תחזור לעולם'. כולכם זוכרים את מה שהוא עולל ליהדות במדינה ולציבור החרדי בפרט. אל תחזרו על הטעות שנית".

"נפתלי ואיילת, לתת לליברמן, גדול מפיצי השנאה נגד הדת והימין, את האוצר ואת ועדת הכספים, זו בושה וחרפה, וסכנה קיומית לעולם התורה. זה הזמן לעצור, ולחזור אלינו להקמת ממשלת ימין, שתשמור על הצביון היהודי, המסורת, השבת וערכי היסוד של העם היהודי לדורותיו. כאנשי ימין ערכיים, שימו בצד משקעים אישיים לטובת המדינה ועם ישראל. אל תחזרו על הטעות עם לפיד ואיווט".

מסיעת ש"ס נמסר: "לאור כל מה שהוצג בפנינו על הארועים הפוליטיים בימים האחרונים, אנו משוכנעים בביטחון מוחלט כי יש אפשרות להקים מיידית ממשלת ימין בת 65 ח״כים. ההצעה שהועברה לנפתלי בנט ולגדעון סער יכולה להוביל להקמת ממשלת ימין אך לצערנו ממשלה כזאת לא קמה עד עתה רק משיקולים אישיים".

"אנחנו קוראים לנפתלי בנט, איילת שקד, גדעון סער וזאב אלקין בקריאה אחרונה: אל תתנו ידכם להקמת ממשלת שמאל שתסכן את ארץ ישראל ותורת ישראל. זכרו כי הקמת ממשלת שמאל תהיה לדיראון עולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים