שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אם לא יוארך – הסגר יסתיים בראשון בחצות
"טירוף"
במשרד הבריאות מתכוונים לדרוש את הארכת ההגבלות בשבוע נוסף, זאת למרות שטרם ברור אם הממשלה תתכנס – שכן נתניהו וגנץ לא הגיעו להסכמות
אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

ישיבת הממשלה שהייתה אמורה להתקיים אתמול (חמישי) ובה השרים היו אמורים לאשר את הארכת הסגר לא כונסה בגלל כיפופי ידיים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ. בכחול לבן התנו את קיום ישיבת הממשלה בכך שהחוק להעלאת הקנסות יעבור ככתבו וכלשונו במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית – מה שלא קרה כיוון שיו"ר הכנסת, יריב לוין, סירב לכנס את המליאה ללא הסכמת כלל הסיעות.

בשל הפלונטר הפוליטי, הסגר יסתיים בראשון בחצות אם לא יימצא פתרון למשבר – בדמות כינוס חריג של המליאה בראשון. יו"ר כחול לבן גנץ מתעקש שאם לא תהיה אכיפה שוויונית, שלא יהיה סגר בכלל. גורמים בממשלה שצוטטו ב'כאן חדשות' תקפו את התנהלות גנץ ואמרו: "זה טירוף, התחלואה גבוהה – והסגר יפוג ביום ראשון בחצות".

בסביבת גנץ אומרים כי זה טירוף שההצעה להעלאת הקנסות לא אושרה עדיין, וכי אין מניעה לכנס את מליאת הכנסת בראשון. גורם בכחול לבן אמר שמעכשיו, הממשלה לא תתכנס "כל פעם שהליכוד יעשה משהו שלא נראה לנו". גם אחרי שחוק הקנסות יאושר, בכחול לבן לא מבטיחים שיתמכו בסגר מהודק, וסביר שידרשו הקלות.

במשרד הבריאות מתוסכלים מההתנהלות הפוליטית ובכירים מותחים ביקורת נוקבת. אחד מאותם בכירים צוטט ב'חדשות 12': "מאז שהוכרזו הבחירות כל הצעה להקשחת ההגבלות שמשרד הבריאות הביא לקבינט או לממשלה הפכה לקרב פוליטי וקוצצה. ואז, אחרי תקופה קצרה התחלואה עלתה, הבינו שצדקנו ונאלצו להחמיר. אם לא יאשרו עכשיו סגר של שבוע אלא של ימים בודדים, מהר מאוד נידרדר לסגר רביעי. ככה לא נצא מזה".

שר הביטחון גנץ אמר על רקע אי העלאת מתווה האכיפה השוויונית בכנסת: "צריך להפסיק לשחק משחקים אם לא תהיה אכיפה שוויונית ואפקטיבית בבני ברק בדיוק כמו בהרצליה או בראשון אז לא יהיה סגר בכלל. בזמן שהליכוד עוסק בתחמונים פוליטיים אנחנו מסתכלים בצורה פשוטה על שוויון ושמירת חיי אדם, כל אדם".

ב'חדשות 13' דווח כי משרד הבריאות עדכן כי עמדתו הרשמית עליה ימליץ בממשלה היא שיש להאריך את הסגר בשבוע אחד. שלא לייחוס, היו שהודו שגם הארכה של חמישה ימים בלבד אמורה להספיק בשלב הראשון. בתוך כך, במערכת הבריאות דחו הערב יוזמות לפיהן הארכת הסגר תאושר תחת הקלות מסוימות, בהן פתיחת שכבות ספציפיות במערכת החינוך או הקלות במסחר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים