שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "אם לא תיפסק התוקפנות, האויב ישלם"
מוחמד דף
ראש הזרוע הצבאית של חמאס פרסמם הודעה חריגה על רקע המתיחות במזרח ירושלים: "שולח אזהרה ברורה ואחרונה לכיבוש. ההתנגדות והקסאם עוקבת מקרוב אחר המתרחש"
תגיות: ,
מוחמד דף וכוחות חמאס | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק -ויקיפדיה

ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, מוחמד דף, התייחס הלילה (בין שלישי לרביעי) בהודעה חריגה לאירועים האחרונים בירושלים ופונה לישראל. בהודעה שפורסמה בכלי התקשורת הפלסטיניים נכתב כי דף מזהיר באופן ברור את ישראל אזהרה אחרונה, כי אם זו לא תפסיק את תקיפת תושבי שכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים – הם לא ישארו כפותיי ידיים והאויב ישלם מחיר יקר, לדבריו.

הטרוריסט הבכיר מסר כי הוא "מצדיע לאנשינו האיתנים בשכונת שייח ג'ראח בירושלים הכבושה, ומאשר כי הנהגת ההתנגדות והקסאם עוקבת מקרוב אחר המתרחש, שולח אזהרה ברורה ואחרונה לכיבוש שאם התוקפנות נגד עמנו לא תיפסק בשכונה של שייח ג'ראח בבת אחת, לא נעמוד בחיבוק ידיים והאויב ישלם ביוקר".

מוחמד דף אל מסרי בן ה-55, הידוע גם בכינויו אבו חאלד, נולד בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. לפחות שלוש פעמים ניסתה ישראל להתנקש בחייו ובשנת 2002 היה דף קרוב מאוד למותו: הוא שרד פציעה אנושה ולפי דברי מקורביו נותר משותק חלקית, ומתקשה בדיבור ובהליכה. ההתנקשות הזו הייתה הפעם האחרונה שבה נראה דף בפומבי, בחוגי התנועה שלו ובציבור בכלל. אותות חיים ממנו הגיעו עם הזמן רק בהודעות שהקליט בלי לחשוף את פניו.

באופן רשמי, מוחמד דף הוא מפקד הזרוע הצבאית של חמאס. בכלי התקשורת של חמאס הוא מכונה "המפקד הכללי של גדודי עז א-דין אל-קסאם". בנובמבר 2012, במהלך מבצע עמוד ענן, ארגון חמאס פרסם קלטת שבה מוחמד דף דיבר לאחר שנים של שתיקה ואמר כי "ישראל עשתה טעות טפשית בכך שחיסלה את אחמד ג'עברי".

ביום ה-22 למבצע צוק איתן שחרר חמאס קלטת של מוחמד דף, שבה הוא טען, בין היתר, כי ישראל הובסה, והאש תיפסק על ישראל רק אם המצור על עזה יוסר. ב-19 באוגוסט הטיל מטוס חיל האוויר על ביתו של אחמד יאסין דאלו בשכונת שיח' רדואן בעיר עזה, בו שהה דף, מספר פצצות במשקל טון כל אחת. בתקיפה נהרגו, בין השאר, אחת מנשותיו של דף, בת 27, יחד עם בתם בת ה-3 ובנם, בן 7 חודשים.

לטענת חמאס דף לא נפגע בתקיפה, אך במודיעין הישראלי העריכו אז באופן לא-רשמי שהוא נהרג. שישה שבועות מאוחר יותר העריך הרמטכ"ל דאז בני גנץ: "מדי פעם אתה רואה סימנים כאילו הבן אדם קיים, מדי פעם יש סימנים כאילו הבן אדם לא קיים. לדעתי, הוא איתנו". ב-2015 פורסם בישראל כי עודנו בחיים וכי הוא מעורב בקבלת ההחלטות בזרוע הצבאית של חמאס.

בימים האחרונים החל חמאס לרכז את כל האנרגיות שלו לכיוון ירושלים, תוך שהוא מסמן את יום ירושלים כתאריך הספציפי להלהטת האווירה. מסע התעמולה המתוזמן החל בנאומים של מנהיג חמאס בחו"ל חאלד משעל, וכמה ימים אחריו של מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה. משעל והנייה הזהירו את ישראל לבל תאפשר כניסת יהודים לשטח הר הבית באותו יום. "אני אומר לישראל – תפסיקו לשחק באש", הכריז הנייה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים