שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אם נקפיד על הכללים, יהיה פסח נורמלי"
אלרעי מעריכה
ראש שירותי בריאות הציבור אמרה כי "צריך להסתכל אחרת על מגפת הקורונה", וכי "החיסונים שינו את אופיה". לדבריה, יכולים לסמוך שהמקומות שפתחו פחות מסוכנים להדבקה"
תגיות:
בדיקת חמץ ומצה לפסח | צילום: Maria Burshtein, שאטרסטוק

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה כי נתוני התחלואה מעודדים, וכי אם המצב יימשך כך וההנחיות יישמרו, לא יהיה צורך בהגבלות בפסח. "אני לא חושבת שצריך כרגע לדבר על הגבלות בפסח", אמרה אלרעי פרייס בתדרוך על מצב התחלואה, "הכול יכול להשתנות. אם זה ימשיך כך, לא יהיה צורך בהגבלות. אם נשמור על מסכות וריחוק, בדרך הזו לא נהיה במצב של הגבלות בפסח ויהיה לנו חג נורמלי".

לפי אלרעי פרייס, כמות החולים מעל גיל 60 בחולים הקשים הולכת ויורדת. "עיקר מי שנמצאים בבתי החולים הם אלו שלא חוסנו, ובהחלט רואים ירידה בחולים הקשים והקריטים בבתי החולים", אמרה. "עם זאת, יש לנו כיום תחלואה קשה וקריטית בצעירים, באוכלוסייה שלא מחוסנת. מבין המחוברים למכונת אקמו, רובם ככולם מתחת לגיל 60 ויש גם מתחת לגיל 40.

"הבסיס לפתיחה הרחבה של המשק הוא בסיס של אחריות אישית. אנחנו פותחים כי אנחנו יכולים להסתמך על החיסונים. אם אנשים ללא חיסון יתחילו להיכנס למקומות של תו ירוק עם התקהלויות של מאות אנשים, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בבעיה. אנחנו עובדים במרץ לאפשר שבדיקות מהירות יזכו כניסה למקומות עם תו ירוק, כדי שאנשים שבחרו לא להתחסן או לא יכלו לעשות זאת יוכלו להיכנס אליהם".

ד"ר אלרעי פרייס התייחסה גם להפרת ההנחיות והמסיבות ההמוניות בתל אביב בפורים. "עד עכשיו אנחנו לא רואים עלייה בעקבות פורים, אבל אנחנו לא יכולים להגיד עדיין שפורים מאחורינו". לצד זאת, היא ציינה כי ניתן להמשיך בהקלות.

בנוגע להמלצת ה-CDC על ביטול חובת המסיכה, אעמרה אלרעי פרייס: "אין לנו עדיין מחקרים ודאיים ומוחלטים עד כמה החיסון יעיל בהפחתת הדבקה ועד כמה מחוסן לא יכול להדביק אחרים. אנו מנסים לבסס את ההמלצות על מידע מהספרות. אין לנו מספיק מידע להגיד שזה בטוח. אי אפשר ששוטר יעצור אדם ויבקש תעודה אם הוא מחוסן או לא. קשה לנהל את הדבר הזה. אני מאמינה שכשנגיע לרמת חיסון גבוהה בכל האוכלוסיה, כשנגיע למצב הזה ויהיו לנו מחקרים עד כמה מפחית להידבק ולהדביק – אולי יוחלט אחרת. כרגע ההנחיות נשארות בעינן".

בהמשך התדרוך, התייחסה ד"ר אלרעי-פרייס לסוגיית נתב"ג: "אנחנו לא רוצים לכלוא אנשים כאן ורוצים שנחזור לשגרה שבה אנשים יוכלו לטוס מהארץ ולחזור בשלום. זה יקרה כשיהיה לנו כלי אפקטיבי לאכיפת בידוד, כשנדע שאדם שחוזר מחו"ל וצריך להיות בבידוד נשאר בו, אנחנו נוכל לפתוח את השמיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים