שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אם תהיה רעידת אדמה יהיו אלפי הרוגים"
ראשי הרשויות בצפון
רעידות האדמה שהתרחשו ביום ראשון האחרון גרמו ללא מעט דאגה בקרב ראשי הרשויות בצפון הארץ, שם הורגשו הרעידות באופן משמעותי ולאורך ההיסטוריה חוו רעידות אדמה
רעידת אדמה אילוסטרציה | צילום: Ali. Fahmi, שאטרסטוק

רעידות האדמה שהתרחשו ביום ראשון האחרון גרמו ללא מעט דאגה בקרב ראשי הרשויות בצפון הארץ, שם הורגשו הרעידות באופן משמעותי ולאורך ההיסטוריה חוו רעידות אדמה שגבו חיי אדם והובילו לחורבן נרחב. הארועים לאורך ההיסטוריה, הנוכחות על השבר הסורי אפריקאי ואופי הבנייה באזור- בניינים וותיקים יוצרים חשש גדול מאסון העתיד להתרחש כשתגיע רעידת אדמה משמעותית.

"רעידת אדמה עוצמתית זו לא שאלה של אם תהיה, זו שאלה של מתי תהיה", אמר ראש עיריית צפת שוקי אוחנה, לדבריו: "רעידות האדמה מהוות תזכורת נוספת לסכנה האדירה המתדפקת על דלתנו. כולם מדברים על אתגרי הביטחון וסוגיית העורף במלחמת לבנון השלישית, אבל יש לצפון אתגר גדול יותר, אתגר שעלול להותיר הרס וחורבן יותר מכל מלחמה אחרת- רעידת אדמה עוצמתית".

"לצערי, פרויקטים של חיזוק מבנים התמקדו עד כה באזורים המרוחקים מהשבר הסורי אפריקני, הסכנה הגדולה הינה באזור הגליל הן מבחינת הקרבה לשבר הסורי אפריקאי והן מבחינת האופי ההררי של האזור וריבוי מבנים וותיקים. רעידת אדמה עוצמתית זו לא שאלה של אם תהיה, זו שאלה של מתי תהיה. קידום המיזמים נגד רעידות אדמה באזור החוף שאיינו מועד לנזק אדיר בעת רעידות אדמה מוכיח כי בסיכומו של יום, ערי הצפון לא מעניינים את המדינה. ערי הצפון לא יכולים להתמודד עם רעידת אדמה לבדם. אנו דורשים מהמדינה לטפל בסוגיה במידי".

"רעידות האדמה מדירות שינה מעיניי", ציין ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה שהוסיף: "רעידות האדמה מדירות שינה מעיניי. נכון, חיזקנו לאחרונה 9 בניינים וכעת אנחנו בעבודות לחיזוק 2 בניינים נוספים אך חצור הגלילית ושכנותיה נמצאות על השבר הסורי אפריקאי ואזור זה הינו בעל סכנה גבוהה מאוד מפני רעידות אדמה משמעותיות. יש צורך גדול מאוד לחזק עשרות בניינים, יש לנו בחצור הגלילית בניינים שנבנו בשנות ה 50 ונמצאים בסכנה. אני קורא למדינת ישראל להקצות תקציבים במיידי לחיזוק הבניינים הוותיקים. ההיסטוריה מוכיחה כי אחת למאה שנה מגיעה רעידת אדמה משמעותית, הרעידה האחרונה הייתה לפני כ-100 שנים, בואו נתפקח נעשה את זה בזמן ובהקדם לפני שיהיה חלילה מאוחר מידי".

"ממשלת ישראל לדורותיה היא אלופה בוועדות חקירה, אבל היא לא אלופה במניעת וועדות החקירה" ציין יו"ר הוועדה הממונה בטבריה בועז יוסף שהוסיף: "זה לא חדש לנו שטבריה היא העיר הנמצאת ברמת הסיכון הגבוהה ביותר מבחינת רעידות האדמה. עשרות רבות של בניינים בנויים ממש על קו השבר והסכנה לקריסתם ברעידה חזקה יותר היא ממשית".

"אם חלילה תהיה בטבריה רעידת אדמה חזקה יותר, יהיו כאן מאות ואלפי הרוגים. בטבריה יש המון בניינים ישנים שנבנו בשנות ה-50, ה-60 וה-70 לפני תקן רעידות האדמה – זה מעיד עשרות מונים על מה שצפוי לקרות פה ברעידת אדמה חזקה יותר. הצענו לממשלה פתרון והוא לבצע 'פינוי-בינוי', אבל לצערנו הרב, בגלל שמחיר הקרקע בטבריה נמוך, אין כדאיות כלכלית ליזמים לבצע זאת ולכן המדינה חייבת להכניס את היד לכיס ולממן את זה. אנחנו מתריעים בשער בכל פעם מחדש ומדליקים פרוז'קטורים בוהקים לכל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל, אבל לצערי עד כה לא נעשה דבר וחצי דבר. זה חייב לקרות עכשיו. ממשלת ישראל לדורותיה היא אלופה בוועדות חקירה, אבל היא לא אלופה במניעת וועדות החקירה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים