שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אמהות יקימו את "מעון ראש הממשלה"
כאות מחאה
נעמה מושקוביץ, פורום נשות לומדי התורה בציונות הדתית: "שר האוצר יבוא לשמור על הילדים שלנו בזמן שאנחנו עובדות ולומדות? מנסים לחנך אותנו בדרך גסה וחסרת רגישות"
תינוק בעגלה. אילוסטרציה | צילום: Ipatov, שאטרסטוק

מחר (שני) יוקם "מעון ראש הממשלה" בגן הורדים מול הכנסת. המעון האלטרנטיבי יוקם על ידי פורום נשות לומדי התורה בציונות הדתית, כמחאה על החלטת שר האוצר ליברמן לבטל את הזכאות להנחה על מעונות היום לילדים לאמהות עובדות או סטודנטיות ואבות לומדי תורה, ללא אבחנה או ניסיון למציאת פיתרון ריאלי וכאמירה כי לראש הממשלה בנט יש האחריות על המצב אליו נקלעו אלפי הורים.

פורום הנשים הוקם לפני מספר חודשים על מנת להיאבק בהחלטה לבטל את ההכרה בלימודי תורה בכוללים כזכאות לסבסוד של המדינה את מעונות היום של ילדיהן, וכיום חברות בו למעלה מ-200 נשים מכל רחבי הארץ שעובדות או סטודנטיות ובעליהן לומדים תורה כמשימה לאומית. לדברי חברות הפורום, מדובר על מאבק נשי במטרה לאפשר להן לעבוד וללמוד ככל הנשים במדינת ישראל.

נעמה מושקוביץ, פורום נשות לומדי התורה בציונות הדתית: "שר האוצר יבוא לשמור על הילדים שלנו בזמן שאנחנו עובדות ולומדות? נדמה שמנסים לחנך אותנו בדרך גסה וחסרת רגישות, אבל זה לא מה שיגרום לנו לשנות את אורח חיינו ואת המשימה והשליחות הלאומית שלי ושל בעלי. צריך להבין, המהלך הזה יפגע אנושות במצב הכלכלי של מאות משפחות בציונות הדתית שתוספת של כמעט 2000 ש"ח לילד זה דבר שאין להן יכולת לעמוד בו, שלא נדבר על מצב של יותר מילד אחד במעון".

המעון יוקם מחר (שני) משעה 13:30 ויעמוד עד שעות הערב. למקום יגיעו חברות וחברי הכנסת ניר אורבך, עידית סילמן, אמילי מועטי, משה אבוטבול, בצלאל סמוטריץ', מאי גולן, אופיר סופר, קטי שטרית, אורית סטרוק ועוד. בנוסף למקום יגיעו גם דמויות מרכזיות בציונות הדתית: הרבנית טובה אליהו, הרב יעקב שפירא, הרבנית דנה סליי, הרבנית שרה אליסף, הרב והרבנית מגנס, סגנית ראש עיריית ירושלים חגית משה ונוספים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים