שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אמו של נשיא המדינה יצחק הרצוג הלכה לעולמה
בשיבה טובה
מבית הנשיא נמסר: ״הגברת אורה הרצוג, בת 97 במותה, הייתה אשת ציבור ופעילה חברתית וסביבתית בולטת במשך שנים רבות ומייסדת המועצה לישראל יפה"
יצחק (בוז'י) הרצוג | צילום: רועי אברהם, לע"מ

בית הנשיא הודיע הבוקר (ב') על פטירתה של אורה הרצוג ז"ל, אימו של נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעיית הנשיא השישי חיים הרצוג ז"ל, בביתה והיא בת 97.

מבית הנשיא נמסר: ״הגברת אורה הרצוג, בת 97 במותה, הייתה אשת ציבור ופעילה חברתית וסביבתית בולטת במשך שנים רבות ומייסדת המועצה לישראל יפה".

אורה הרצוג ז"ל נולדה במצרים להוריה שמחה ולאה. לאורה בנוסף אליה שלושה אחים ואחיות, אחת מהן היא סוזי אבן, רעייתו של אבא אבן, שר החוץ לשעבר. לאורה, שהייתה נשואה לנשיא השישי חיים הרצוג, היו ארבעה ילדים, מתוכם כאמור בנה נשיא המדינה בהווה יצחק הרצוג.

ראש הממשלה בנט ספד לאימו של הנשיא הרצוג: "יחד עם כל עם ישראל, קיבלתי בצער את הבשורה על פטירתה של אורה הרצוג, אמו של נשיא המדינה ורעיית הנשיא חיים הרצוג ז"ל. אורה הייתה אשת ציבור ופעילה חברתית שאהבה את עמה ואת ארצה. היא חיה בענווה וגידלה משפחה לתפארת".

גם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו לנשיא המדינה יצחק הרצוג ולכל משפחתו על פטירת אמו, אורה הרצוג ז״ל.

אורה עלתה ארצה ממצרים, שירתה כקצינה במלחמת העצמאות והקדישה את חייה לפעילות ציבורית וחברתית למען אזרחי ישראל. היא הקימה את ״המועצה לישראל יפה״, הארגון הסביבתי הראשון בארץ, יזמה את חידון התנ״ך העולמי והקימה את עמותת יד חיים הרצוג, להנצחת פועלו ומורשתו של בעלה, הנשיא השישי של מדינת ישראל.

אורה הייתה רעייה מסורה ואם נפלאה לארבעת ילדיה. אנו שולחים להם חיבוק חם בשעה קשה זו. יהי זכרה ברוך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים