שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אמירות השופט קולה צריכות להרים דגל שחור"
משפט זדורוב
את דבריו מסכם ח"כ ארבל: "אבקש שתפעלו בזריזות ובנחרצות לחקר הלחצים שהופעלו ומופעלים לכאורה על סגן הנשיא כב' השופט קולה בקשר למשפט זדורוב"
משה ארבל | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

במכתב ששיגר היום (חמישי) לעו"ד גלי בהרב-מיארה, היועצת המשפטית לממשלה ולעו"ד עמית איסמן פרקליט המדינה,
בנוגע לחקירת הלחצים על סגן הנשיא קולה בקשר למשפט זדורוב כותב ח"כ ארבל:

"במהלך הדיונים אתמול במשפט החוזר של רומן זדורוב שהורשע בעבר ברצח תאיר ראדה ז"ל, חשף אב בית הדין סגן הנשיא כב' השופט אשר קולה שהוא נתון ללחצים כבדים בקשר למשפט. סגן הנשיא קולה אמר: "היה לי פסח שחור. היו עלי לחצים לא רק מהתקשורת גם מגורמים שאתם לא מכירים. הייתי קרוב לפסול את עצמי. לא עשיתי את זה רק בגלל אם המנוחה. אני אומר את הדברים בלב כבד מאוד. חבריי יודעים שיש לי לב קשה מאוד בתיק הזה. יש עוד דברים שלא את כולם אני רוצה לחשוף עכשיו, מי שצריך לדעת יודע, שנעשו כאן באופן שלדעתי אסור שייעשו במדינה מתוקנת."

מדובר באמירות מדאיגות ביותר שצריכות להרים דגל שחור לכל מי שמערכת המשפט יקרה לליבו. קיומה של מערכת משפט מקצועית ועצמאית מלחצים הכרחית לשרידות הדמוקרטיה הישראלית ואמון הציבור במערכת ולא ניתן להסכים למצב בו גורמים עלומים מטילים את מוראם על שופט בישראל להכריע באופן מסוים בהליך משפטי כלשהו, וודאי במשפט רצח. לא ניתן להשאיר את דברי סגן הנשיא כב' השופט קולה מרחפים מעל המשפט ללא חקר העניין וירידה לשורש הדברים, אני חושש שללא בדיקת העניין ומציאת הגורמים האחראיים לו כל החלטה שתתקבל במשפט תוטל בספק ציבורי עמוק במקום להביא את הפרשה הכואבת לסיומה המאוחר".

את דבריו מסכם ח"כ ארבל: "אבקש שתפעלו בזריזות ובנחרצות לחקר הלחצים שהופעלו ומופעלים לכאורה על סגן הנשיא כב' השופט קולה בקשר למשפט זדורוב ותפעלו להביא את האחראיים להם לדין, בלא תלות בהכרעת הדין הרצויה בעיניהם ו"כיוון" הלחצים שהופעלו, לזיכוי או להרשעה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים