שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אמריקאים נפגעו במתקפת טילים בעיראק
איך ביידן יגיב?
כמה טילים פגעו בשדה התעופה הבינלאומי של האוטונומיה הכורדית בעיראק ובשכונות סביבו. אזרח זר שעבד עם ארצות הברית נהרג, ושבעה אזרחים וחייל אמריקני נפצעו
תגיות:
ארביל, עיראק | צילום: fpolat69, שאטרסטוק

קבלן אזרחי אמריקני נהרג וחמישה אחרים, בהם חייל, נפצעו הלילה (שלישי) במתקפת רקטות על בסיס של הכוחות האמריקניים ליד העיר אִרְביל שבחבל כורדיסטן בעיראק. לפחות שלוש רקטות נחתו בבסיס האמריקני, השוכן בקרבת נמל התעופה של אִרְביל.

ארגון שיעי לא מוכר קיבל אחריות על המתקפה, הראשונה נגד מטרה מערבית במדינה מאז כניסתו לתפקיד של ג'ו ביידן. שני טילים פגעו שכונת מגורים הסמוכה לשדה התעופה. הקונסוליה הסינית, הממוקמת בשכונה נפגעה אך לא היו פצועים במבנה.

הארגון השיעי "סראיא אווליא א-דם" קיבל אחריות על התקיפה, אך לא הציג הוכחות לכך. לדברי הארגון, התקיפה היא תגובה ל"כיבוש האמריקני" במדינה.

מזכיר המדינה האמריקאי טוני בלינקן מסר בעקבות המתקפה: "אנחנו זועמים על מתקפת הרקטות. מדיווחים ראשוניים עולה כי בהתקפות נהרג קבלן אזרחי אחד, ונפצעו חייל אמריקני וכמה קבלנים נוספים. אנו מביעים את תנחומנו לאהוביו של הקבלן האזרחי שנהרג. פניתי לראש ממשלת כורדיסטן-העיראקית בעיראק, מסעוד ברזאני, כדי לדון באירוע ולהבטיח את תמיכתנו בכל הדרוש לחקירת האירוע ולהעמדה לדין של האחראים".

ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-כאז'ימי, הנחה להרכיב ועדת חקירה כדי לברר מי הגורם שעומד מאחורי שיגור הטילים, כך נמסר ממנגנוני הביטחון בעיראק. נשיא עיראק, ברהם סלאח, גינה את המתקפה על נמל התעופה ואמר כי זו "הסלמה מסוכנת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים