שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אנדרטה לזכרם של חללי "נצר אחרון"
פתח תקווה
במסגרת פעילות המרכז העירוני להנצחת השואה ע"ש רות טטרקו בעיריית פתח תקוה, הוחלט על הצבת אנדרטה לזכרם
האנדרטה שהוצבה בקריית המוזיאונים | צילום: עיריית פ"ת

חללי נצר אחרון הם ניצולי שואה שנותרו שריד אחרון ממשפחתם. הם חוו על בשרם את זוועות השואה, מי בגטאות, במחנות הריכוז או במחנות ההשמדה ומי במנוסה, במסתור או בלחימה לצד פרטיזנים בשטחי הכיבוש הנאצי. ניצולים אלה עלו לארץ בתום מלחמת העולם השנייה, התגייסו לצבא ונפלו במערכות ישראל.

במסגרת פעילות המרכז העירוני להנצחת השואה ע"ש רות טטרקו בעיריית פתח תקוה, הוחלט על הצבת אנדרטה לזכרם. את האנדרטה עיצב האמן אליאב נחליאלי והיא מוצבת בפארק יד לבנים בסמוך לקרון ולאנדרטת יד לנופלים.

ראש העיר רמי גרינברג: "הציווי לזכור ולא לשכוח מלווה אותנו יום יום ושעה שעה. הצבת האנדרטה לזכרם של חללי נצר אחרון, שעלו בגפם לארץ, נהרגו במלחמות ישראל ולא השאירו אחריהם צאצאים היא אנדרטה חשובה ומשמעותית, ומהווה נקודת הנצחה בה יבקרו תלמידים ותושבים במסגרת סיורי "רחובות מעידים" וכן במהלך ביקורים שונים בעיר בכלל ובקריית המוזיאונים בפרט. מיקום האנדרטה בקריית המוזיאונים בסמוך לבית יד לבנים ובסמוך לקרון המתאר את גודל הזוועות, הינו בעל משמעות סמלית וערכית".

לדברי משה פלדמר יו"ר המרכז להנצחת השואה: "היוזמה לצבת המונומנט לזכר חללי נצר אחרון מהווה עוד אמצעי לזיכרון השואה לדורות הבאים ומצטרף למיזם שאנו מנהלים במסגרתו מתנדבים מתושבי העיר אומרים קדיש לזכר החללים ביום פטירתם. בחרנו  במקום להנצחה בשל היותו ביד לבנים מקום הנצחת חללי מערכות ישראל וליד הקרון המסמל את משלוחי היהודים למחנות ההשמדה".

"עכשיו לאותם חללי נצר אחרון שניצלו במאורעות השואה ועלו בגפם לארץ ונפלו המערכות ישראל יש מקום המספר את סיפורם לדורות הבאים. מקום זה יהיה חלק ממסלול רחובות מעידים המספרים את מה שקרה לאותם אישים וקהילות שנספו בשואה"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים