שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אנחנו בסוג של חסינות עדר, להסיר הגבלות"
פרופ' סגל
פרופ' ערן סגל טוען שיש שולי ביטחון רחבים שמאפשרים להסיר הגבלות • פרופ' אש: "אם נוצב בסוף התור לקבלת החיסונים נהיה בבעיה"
תגיות:
חיסון נגד קורונה של פייזר | צילום: lakshmiprasada S, שאטרסטוק

עם יותר מ-5.3 מיליון מחוסנים ולפחות 800 אלף מחלימים, הירידה החדה בנתוני תחלואת הקורונה במדינת ישראל ממשיכה ביתר שאת, למרות הפתיחה הנרחבת יחסית של המשק. ברקע הנתונים הללו, פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן מעריך שייתכן שמדובר בסוג מסוים של חסינות עדר, וטען שיש להסיר עוד הגבלות בזכות "הסיכון הקטן, ושולי הביטחון הרחבים".

בראיון ל'ווינט' פירט את הנתונים: "במצב הנוכחי יש 240 מאומתים ביום, שזו ירידה של 97% מהשיא שבו היינו באמצע ינואר. מספר החולים הקשים עומד על ממוצע של 11 חולים חדשים ליום, ויש שישה מתים ליום. זו ירידה של יותר מ-90%. במגזר החרדי היו בשבוע האחרון רק שני חולים קשים חדשים ופחות מ-100 מאומתים. זו ירידה מאוד חדה בתחלואה, על אף שאנחנו לא בסגר: אנחנו כבר אחרי ארבע פעימות של הסרת הגבלות ואחרי פורים ופסח. הירידות המשיכו כל הזמן".

המומחה נשאל אם לאור הנתונים הללו אפשר לדעתו לבטל לגמרי את ההגבלות שעוד נותרו על כנן. על כך השיב: "יש מקום להאיץ בצורה משמעותית את הסרת ההגבלות. למשל, אפשר להסיר את ההגבלות בבתי הספר ולחזור ללימודים מלאים ורגילים, אולי בשילוב של בדיקות מדגמיות. לדעתי, זה משהו שאפשר לעשות. אפשר גם לשקול הסרת מסכות בחללים פתוחים ואולי גם במקומות סגורים – אם כולם מחוסנים. במצב הנוכחי הסיכון בצעדים האלה הוא קטן. וכמובן, אם נראה שחוזרת עלייה מסוימת בתחלואה, נוכל לקחת איזשהו צעד קטן לאחור ולהחזיר חלק מההגבלות האלה. אבל אם נראה שזה עובד, זה יקדם אותנו עוד צעד לקראת חזרה לשגרה מלאה".

"בגרפים על מגמת התחלואה בחודשים האחרונים אפשר לראות את הירידות החדות שנמשכות חודשיים וחצי", אמר סגל ב'חדשות 12'. "מספר המאומתים עומד היום על 270 ביום, ירידה ב-97% מאז אמצע ינואר. גם במספר החולים קשה החדשים יש ירידה ניכרת. וצריך לזכור שהמשק פתוח ואירועים כמו פורים ופסח שחששנו מהם עברו בשלום".

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר בראיון ל'רדיו 103' כי לפי הנתונים, חלה ירידה של 65% במספר הילדים וצוותי החינוך המאובחנים כחולי קורונה. לדברי אש: "אנחנו בהחלט שמחים לראות את זה ועדיין רוצים לנהוג בזהירות. נכון שלרוב אצל ילדים המחלה קלה ואפילו א-סימפטומטית אבל אנחנו לא יודעים מה ההשפעות ארוכות הטווח של המחלה ולא רוצים לגרום להדבקות מיותרות".

הבוקר, בוטלה חובת הצהרת הבריאות במערכת החינוך. "הורדנו אותה כדי להקל על ההורים, הערך שלה לא היה רב", אמר אש והוסיף: "אנחנו מעריכים שיש אחריות להורים שהילד מרגיש לא טוב הוא נשאר בבית, ואין צורך להטיל על כולם להצהיר שכל הילדים מרגישים טוב".

על דבריו של מנכ"ל פייזר על עצירת משלוחי החיסונים לישראל הגיב אש: "אנחנו מאמינים לגמרי לאיום הזה, השוק של החיסונים הוא שוק חסר, כל המדינות רודפות אחרי החיסונים, ארגון פייזר הוא לא ארגון ללא כוונות רווח, הם בוודאי רוצים לקבל את הכסף". כנשאל האם החוסר בחיסונם עלול לסכן את מדינת ישראל: "בהסתכלות קדימה לשנים הקרובות אנחנו בסיכון, אנחנו מעריכים שנצטרך לחסן בסבבים נוספים, אנחנו לא יודעים מתי ואם נהיה בסוף התור לקבלת החיסונים בוודאי שנהיה בבעיה קשה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים